ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کسب و کارهای روستایی نیازمند اینترنت هستند

| چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

نماینده مردم  لارستان در مجلس با بیان اینکه بررسی وضعیت نامناسب اینترنت در روستای قلات و شهرک توحید در دستور کار قرار گرفت،گفت:رونق کسب و کار روستایی با توسعه اینترنت همخوانی دارد.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسین حسین زاده در تشریح دیدار با   آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وعده داد که تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ و پیش از آنکه دولت دوازدهم به پایان برسد، تمامی روستاهای جنوب استان فارس که بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند دارای اینترنت خواهند شد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دراین دیدار، لیستی از روستاها که فاقد اینترنت و یا دچار پوشش ضعیف اینترنت هستند در اختیار وزیر ارتباطات قرارگرفت.

 وی ادامه داد:روستاهای فرشته‌جان، بیخویه، جلال آباد، شت‌وان، اوه، علی‌آباد اوکشی، بختیارویه، بلوچی، شاه قطب‌الدین، مسیح آباد، کهنه برهان، کشکوه و رمی‌آباد از جمله روستاهایی بودند که در لیست نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز قرار داشتند.

حسین زاده افزود: در این دیدار بر لزوم تسریع در انجام BTS جدید شهر محمله، تعویض ریپیتر روستای لاغر به سایت BTS همراه اول، تعویض BTS روستاهای کورده و کهنویه به BTS جدید 4G و نصب لاین ترمینال روستاهای چاه‌طوس، آشنا و مز جهت افزایش پهنای باند اینترنت نیز تاکید شد.

نماینده مردم  لارستان   در  مجلس افزود :از وزیر ارتباطات درخواست شد تا در انجام BTS جدید شهر محمله سرعت عمل صورت بگیرد و تعویض ریپیتر روستای لاغر به سایت BTS همراه اول، تعویض BTS روستاهای کورده و کهنویه به BTS جدید 4G و نصب لاین ترمینال روستاهای چاه طوس، آشنا و مز جهت افزایش پهنای باند انجام بگیرد.

وی افزود: همچنین در این جلسه تقاضا شد تا به عدم توسعه خطوط تلفن ثابت در فیشور، کوره و محلاتی از شهر اوز، آنتن‌دهی بسیار ضعیف و عدم پوشش آنتن تلفن همراه در بیشتر نقاط شهرک توحید و روستاهای هود و اسلام‌آباد و وضعیت نامناسب اینترنت در روستای قلات و شهرک توحید رسیدگی شود.

 وی ادامه داد :با توسعه اینترنت در روستاهای منطقه، روستائیان می‌توانند به کسب و کارهای اینترنتی بپردازند و محصولات خود را از طریق فروشگاه‌های اینترنتی و برخط به فروش برسانند و همچنین دانش‌آموزان این روستاها در شرایط شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری به راحتی می‌توانند به سامانه شاد دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه یکی از مولفه‌های اساسی توسعه هر منطقه و شهرستان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی و اینترنتی است.

 نماینده مردم لارستان در مجلس یادآورشد :عدم برخورداری برخی مناطق از تلفن ثابت و آنتن‌دهی ضعیف خطوط همراه اول و ایرانسل در برخی روستاها و محلات نیز موجب شده تا در ارتباط مردم با یکدیگر و انجام کسب و کارها خلل‌هایی به وجود آید.

  • ۹۹/۱۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">