ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کشف کلاهبرداری میلیاردی در سایت دیوار

| چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۰۵:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: تا کنون تعداد 60 فقره پرونده که مجموع مبلغ کلاهبرداری متهمان 3 میلیارد و 500 میلیون ریال می باشد در پلیس فتا استان در حال بررسی است.

فرمانده انتظامی استان فارس در این خصوص اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام می کنند که در سایت دیوار آگهی با عنوان رهن و اجاره منزل و همچنین فروش خودرو را مشاهده و پس از تماس تلفنی با شخص درج کننده آگهی و واریز مبالغی به عنوان بیعانه به حساب، متهمان دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده اند.

به گزارش پلیس وی با بیان اینکه ضمن انجام اقدامات فنی، تعداد ۳ نفر متهم در این خصوص در شهر شیراز شناسایی و دستگیر شدند، گفت: با بررسی های بیشتر بر روی گردش حساب های متهمان، ۲ نفر متهم اصلی این پرونده که در شهر تهران ساکن بودند، طی یک عملیات غافلگیرانه توسط مأموران پلیس فتا استان فارس دستگیر و از مخفیگاه آنان تعداد ۲۳۰  عدد سیم کارت، ۳۱  عدد کارت بانکی و ۵ دستگاه تلفن همراه کشف شد.

سردار حبیبی تصریح کرد: متهمان در بازجویی های صورت گرفته اعتراف کردند که از نقاط مختلف کشور کارت های بانکی و سیم کارت هایی را از افراد معتاد و کم درآمد اجاره می کرده اند و با استفاده از آنها در سایت دیوار شهرهای مختلف کشور آگهی با موضوعات رهن و اجاره منزل، فروش خودرو، فروش تلفن همراه و … درج و از این طریق مبالغی را به عنوان بیعانه دریافت و کلاهبرداری می کرده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: تا کنون تعداد ۶۰ فقره پرونده که مجموع مبلغ کلاهبرداری متهمان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می باشد در پلیس فتا استان در حال بررسی است.

انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات غیر مجاز و کشف ۳۸ قبضه اسلحه شکاری، انهدام باند جعل ویزا و پاسپورت و کشف ۲۵ جلد ویزای جعلی، انهدام باند سارقان قطعات خودرو با ۱۴۹ فقره سرقت و دستگیری ۱۴۹ متهم تحت تعقیب از دیگر موارد مهمی بود که فرمانده انتظامی استان فارس در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به آن ها اشاره کرد.

  • ۹۹/۱۱/۱۵

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">