ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کنسرت‌های آنلاین و انتقادات از ایرانسل

| شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

همانطور که کرونا بر جنبه‌های مختلفی از زندگی ما تاثیر گذاشته بر روش کسب‌وکارها و تبلیغات ایشان نیز اثر داشت. کنسرت‌های آنلاین یکی از آن تغییرات بود.

به گزارش آی‌تی آنالیز اما آنطور که اهالی صنعت موسیقی و مشخصا روابط عمومی خانه موسیقی به نقل از غلامعلی علمشاهی رییس کانون ناشران خانه موسیقی می‌گوید، «این کنسرت‌ها نه جذاب هستند و نه توجیه اقتصادی دارند و صرفا برای فراموش نشدن هنرمندان برگزار می‌شود. کما اینکه می‌بینیم تمدید هم نمی‌شود.»
فعالان صنعت موسیقی می‌گویند کنسرت‌های آنلاین از آن جهت جذاب نیستند که مثل دیدن کلیپ‌های قبلا ضبط شده از سوی خوانندگان است و به این جهت که به شکل زنده و در حضور مخاطبان برگزار نمی‌شود، تفاوتی با دیدن و شنیدن آنها از طریق تلویزیون، اینترنت یا رادیو ندارد.
اپراتور ایرانسل اما ظاهرا نظر دیگری دارد و تا کنون دو کنسرت آنلاین از همایون شجریان و روز قبل نیز سالار عقیلی را میزبانی کرد.
در کنسرت نخست که نیمه خردادماه سال جاری برگزار شد، شرکت ایرانسل از استقبال 710هزار نفری مخاطبان از کنسرت همایون شجریان خبر داد. اما این کنسرت با مشکلاتی نظیر عدم امکان حضور برخی مخاطبان و تماشاچیان مواجه شد که متعاقبا ایرانسل مسوولیت عودت پول ایشان را تقبل کرد.
با این وجود روز قبل نیز ایرانسل میزبان کنسرت آنلاین سالار عقیلی بود. در مورد این کنسرت هم انتقاداتی وجود داشت که در شبکه‌های اجتماعی جلب توجه می‌کرد. نخست تبلیغات گسترده قبل از آن بود که مورد انتقاد برخی قرار گرفت.
دوم هم انتقاداتی از کیفیت صدا و صدابرداری این کنسرت بود که مطرح شد و سوم نیز همزمانی برگزاری این کنسرت با بازی حساس پرسپولیس بود!
با این تفاسیر و حسب تجربیات حاصل شده، اما می‌توان نکات و پیشنهاداتی برای ایرانسل داشت. البته که شرکت ایرانسل احتمالا از تجربه و نتایج برگزاری کنسرت نخست راضی بوده که به فاصله کمتر از 2 ماه، میزبان کنسرت بعدی بوده است. 
مخلص کلام اینکه برخلاف نظرات اهالی صنعت موسیقی، شاید ایرانسل در قالب یک برنامه دایمی، اصرار بر تداوم برگزاری کنسرت‌های آنلاین را داشته باشد، اما در این خصوص برای حفظ جایگاه این اپراتور و خوانندگان کنسرت‌ها، بد نیست مسایل فنی، زمانبندی‌ها و دیگر حواشی به وجود آمده از تجربیات قبلی را بیش از پیش مد نظر داشته باشد.
 

  • ۹۹/۰۵/۰۴

ایرانسل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">