ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کوتوله های تبلیغاتی (2)

| پنجشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۸۴، ۱۲:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – در قسمت قبل یکی از روش های مرسوم کوتوله های تبلیغاتی مورد بررسی قرار گرفت و در این مطلب نیز سعی می شود نمونه ای دیگر از روش های کوتوله های تبلیغاتی برای کسب درآمد و به دست آوردن موقعیت و جایگاه مورد بررسی قرار گیرد.

به این جمله توجه کنید. "اخباری که چاپ نمی شوند ارزش بیشتری از اخباری که چاپ می شوند دارند." معنی این جمله چیست؟ شاید برخی متوجه این موضوع شده باشند. گاهی در برخی از مطبوعات اخباری که چاپ نمی شوند ارزش بیشتری (از لحاظ مادی) از اخباری دارند که به چاپ می رسند!

اجازه دهید این جمله را بیشتر باز کنم. گاهی اوقات اخباری در رسانه ها به دست کوتوله های تبلیغاتی و یا روزنامه نگارنماها می رسد که حاوی اطلاعات منفی بوده و چاپ آن می تواند ضرر و زیانی را متوجه نهاد یا موسسه ای کند.

اینجاست که کوتوله تبلیغاتی تلفن را برداشته و موضوع را با شرکت یا نهاد مربوطه مطرح کرده و می گوید ما یک خبر از مجموعه شما به دست آورده ایم که چاپ آن شمارا با مشکل مواجه می کند مخلص کلام اینکه چه قدر مایلید هزینه کنید که این خبر چاپ نشود!

این گونه است که کوتوله با طرف وارد مذاکره می شود. اگر طرف پذیرفت و مبلغی را داد که منظور همان جمله ای می شود که گفتم یعنی چاپ نمی شود و ارزش مادی به مراتب بیشتری از چاپ دارد. و خلاصه اگر طرف نپذیرفت که خبر چاپ می شود و تیتر مطلب هم از منفی ترین قسمت خبر استخراج می شود تا خواننده نیز فقط با خواندن تیتر ذهنش درگیر شود.

این نیز یکی دیگر از روش های مرسوم کوتوله های تبلیغاتی برای امرارمعاش و کسب روزی محسوب می شود و خب پرواضح است که این روش چه بلای بر سر یک رسانه و شاغلان در آن رسانه می تواند بیاورد. در حال حاضر از این روش در برخی از رسانه ها استفاده می شود و طرف مثل آب خوردن از ملت باج گیری می کند.
ادامه دارد...

  • ۸۴/۰۷/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">