ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کوتوله های تبلیغاتی (3)

| جمعه, ۱۵ مهر ۱۳۸۴، ۰۱:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – در این مطلب نیز به یکی دیگر از روش های متاسفانه رایج و مرسوم کوتوله های تبلیغاتی و روزنامه نگارنماها خواهم پرداخت. برای ورود به این مطلب به لیدی(به عبارتی مقدمه ای) که الهام گرفته و البته کمی اغراق شده از لید گزارش برخی از مطبوعات است توجه کنید تا موضوع این مطلب روشن شود.

" وارد اتاق که شدم بوی عطر خاصی در فضا پیچیده بود. همه جا تمیز و مرتب بود. لحظه ای بعد او آمد با گام هایی استوار و محکم. مثل همیشه شیک پوش و خوش برخورد بعد از دست دادن و عذر خواهی بابت تاخیر کوتا ه که چندان هم بد نبود مرا به سمت اتاق کارش هدایت کرد.خیلی گرم و مثل همیشه من را تحت تاثیر صدا و نگاه نافذش قرار داد و بعد گفت من در خدمتم بفرمایید تا پاسخ بدهم.

مهندس ... در طول مصاحبه خود بارها به این نکته تاکید کرد که مشتریان به علت ارایه خدمات گسترده از سوی همکارانش همواره از عملکرد آنها رضایت دارند و البته حق با اوست وجود بیش از 98 دفتر ارایه خدمات و 200 نفر کارمند تحصیل کرده و متخصص گواه این موضوع است. من در مقابل مهندس ... مدیر عامل موفق شرکت ... قرار داشتم مردی که دوست و همکار به توانمندی های و خلاقیت هایش ایمان دارند مردی که توانایی های او فرای توانایی های زمینی است او یک استثنای تمام عیار است او..."

متن فوق در حقیقت مقدمه مصاحبه یک کوتوله تبلیغاتی یا یک روزنامه نگارنما با مدیر عامل فلان شرکت یا موسسه بود فقط اندکی آن هم اندکی در آن اغراق شده بود. من و شما رسانه هایی را می شناسیم که مملو از این اراجیف است.

اما بشنوید از ادامه مطلب. مصاحبه کوتوله یا روزنامه نگار نما به پایان می رسد. بعد تا کمر جلوی مهندس دولا شده و به او می گوید متن مصاحبه را قبل از چاپ خدمتتان تقدیم می کنم تا نظر نهایی خودتان را اعلام بفرمایید تا بعد ما آن را به چاپ برسانیم. (بر اساس تجربه این طوری در حقیقت مشکلی در معامله پیش نیامده و کار ها بهتر پیش می رود )

بعد خداحافظ و حالا ادامه جریان در رسانه. یک عکس بزرگ و حسابی رتوش شده از مهندس که تقریباً‌ نیمی از صفحه رو پر می کنه از قبل آماده شده و اندک مصاحبه بی ارزش هم در کنار عکس قرار می گیرد. عکس، زیر نویس عکس، تیتر، رو تیتر و سو تیترها باید به نحوی چیده شده باشند که خواننده با باز کردن آن صفحه سرشار از عکس و اسم مهندس بشه جوری که هیچ وقت نتواند مهندس را فراموش کند.

حالا نمونه صفحه قبل از چاپ زیر بغل کوتوله است تا رضایت مهندس را جلب کند. البته برخی نیز فقط متن مصاحبه را نشان می دهند و صفحه نهایی را نگه می دارند تا روز چاپ که مهندس حسابی سورپریز بشود.

و بالاخره پایان ماجرا و فردای چاپ مطلب، چند نشریه به همراه قبضی از سازمان آگهی ها به پیوست آن به دفتر مهندس می رود تا پولش به حساب رسانه کوتوله اینا واریزگردد. البته گاهی نیاز به پرداخت پول نیست و در قبال این خوش خدمتی خدمات دیگری در اختیار کوتوله قرار می گیرد که در زمان مقتضی به آن موارد نیز خواهم پرداخت.

این یکی دیگر از روشهای کوتوله های تبلیغاتی و روزنامه نگارنماها برای کسب درآمد و خدمات محسوب می شود.
ادامه دارد...

  • ۸۴/۰۷/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">