ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کوتوله های تبلیغاتی (5)

| دوشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۸۴، ۰۶:۰۳ ب.ظ | ۱ نظر

علی شمیرانی – قبل از آنکه پنجمین قسمت کوتوله ها را بنویسم باید بگویم که طی چند روز گذشته برخی از دوستان بنده را تشویق به ادامه و برخی نیز بنده را ترغیب به توقف نوشتن این مطالب کردند. البته کوتوله ها نیز همچنان دست بردار نیستند و صفات خانوادگی خود را به بنده نسبت می دهند.

البته این گونه سوختن کوتوله ها تا حدی نیز قابل درک است چون به هر ترتیب روش های کثیف، غیر حرفه ای و آلوده کننده حرفه روزنامه نگاری در این مطلب باز شده و احتمالاً آنها باید از روش های دیگری برای باج گیری و کلاه برداری استفاده کنند.

ولی به هر حال این علف های هرز را باید تا حدی مرتب و کنترل کرد تا همه جا را ضایع نکنند. اما یکی دیگر از روش های کوتوله های تبلیغاتی موردی است که من نام آن را "خبر بزن آگهی بگیر" گذاشته ام.

در این روش کوتوله ها با نزدیک شدن به تحریریه و یا طرح رفاقت با یک یا چند روزنامه نگار، از آنها با روش های مختلف می خواهند تا خبری را به چاپ برسانند. آنها بسته به طرف مقابل خود یعنی خبرنگار مربوطه از طرف می خواهند، التماس می کنند، فریب می دهند، تهدید می کنند، وعده می دهند و یا گاه هزینه می کنند تا خبری را که می خواهند به چاپ برسانند.

بعد از چاپ خبر نیز به سراغ شرکت یا موسسه آگهی دهنده می روند و جوری برایش ژست می گیرند و نمونه چاپ شده مطالب را جلوی آنها می گذارند که انگار کل رسانه ها مال آنهاست و با یک اشاره می توانند هر خبری را در آنها به چاپ برسانند. بعد نیز می گویند که خوب قدرت را که دیدی؟ الوعده وفا بفرست بیا آگهی را که هواتو حسابی دارم. خلاصه چی همه چی ردیفه شما فقط امر بفرما بقیه اش با من با من!

من نمی دانم برخی از این شرکت ها و موسسات چه اصراری زیادی به درج خبر دارند و این مسایل را ایجاد می کنند آخه مدیر مایه دار عزیز شما که پول به اندازه کافی دارید و جا هم برای تبلیغات در نظر گرفته شده پس چرا پای روزنامه نگاران و تحریریه ها را به این مسایل باز می کنید.

اگر فکر کرده اید که به این ترتیب یعنی با درج خبر می توانید فیدبک بهتری بگیرید سخت در اشتباهید چون درک و شعور مردم آنقدر بالا رفته که بتوانند فرق خبر با رپرتاژ آگهی تشخیص دهند. دوست عزیز من جای شما خارج از تحریریه ها است. باور بفرمایید شما مدیر شرکت مذکور مقصر اصلی شکل گیری کوتوله های تبلیغاتی و در نهایت نفوذ مافیای تبلیغات به محیط تحریریه ها هستید و این به صلاح هیچ کس نیست.

  • ۸۴/۰۷/۱۸

نظرات  (۱)

  • میرابراهیمی
  • حاج علی سلام.چند روز بود که هیچی بالا نمی فرستادی یا سایت خراب بود یا.....یا اینکه شما در دسترس نبودید؟خلاصه خیلی مخلصیم و سری هم به ما برنید و .....حداقل یه افطاری مهمان بفرمایید.اطعام مساکین ثواب دارد.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">