ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گردانندگان سایت کودکان بهشت کلاهبردار بودند

| يكشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۲:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا البرز از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی تحت عنوان« کودکان بهشت» در این استان خبر داد.

سرهنگ محمد اقبالی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: در پی چندین فقره شکایت مشابه به پلیس فتا استان البرز مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی افراد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این استان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با پیگیری های اطلاعاتی مشخص شد که افرادی در فضای مجازی یک شبکه اینترنتی با نام «کودکان بهشت » راه اندازی کرده و برخی افراد از روی نا آگاهی و حس نوعدوستی مبالغی به حساب این شبکه واریز کرده اند.
اقبالی خاطرنشان کرد: درپی واریز این وجوه ، افراد کلاهبردار و گردانندگان شبکه مذکور نیز مبالغ دیگری از حساب شاکیان برداشت می کنند.
وی گفت: با پیگیری های اطلاعاتی پلیس فتا استان البرز پنج نفر از اعضای باند کلاهبرداری شبکه جعلی اینترنتی «کودکان بهشت» در تهران ، البرز و مناطق دیگر کشور دستگیر شدند.
اقبالی افزود: در بررسی های بیشتر مشخص شد که این افراد اطلاعات کارت های بانکی کاربران را با ایجاد یک سایت جعلی تحت عنوان کمک به کودکان بی بضاعت دریافت و پس ازمدتی اقدام به خالی کردن حساب های بانکی آن ها می کردند.
وی بدون اشاره به میزان مبلغ کلاهبرداری متهمان بیان داشت: تاکنون 100 شاکی این پرونده شناسایی و پیگیری برای شناسایی دیگر شکات نیز ادامه دارد.
رئیس پلیس فتا البرز از هموطنان خواست، چنانچه با این شیوه مورد کلاهبرداری اینترنتی قرارگرفته اند به پلیس فتا استان البرز یا استان محل سکونت مراجعه کنند.


** کلاهبرداران فروش خودرو ارزان قیمت به دام افتادند
رئیس پلیس فتا البرز دربخش دیگری ازسخنان خود ازدستگیری اعضای باند کلاهبرداری تحت عنوان فروش «خودرو ارزان قیمت » در این استان خبرداد و گفت: این افراد با تبلیغات کاذب در فضای مجازی به فریب کاربران و خریداران خودرو می پرداختند.
اقبالی افزود: این افراد در قالب «استارت آپ » و انتشار آگهی فروش خودرو مدل بالا زیر قیمت بازار، خریداران را به پرداخت مبالغی تحت عنوان بیعانه 50 میلیون تا 100 میلیون ریالی و وعده تحویل خودرو در 48 ساعت بعد ترغیب می کردند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 25 شاکی دراین زمینه شناسایی و چهارمتهم دستگیر شده اند که پرونده برای شناسایی شکات احتمالی دیگر باز است .
اقبالی یادآور شد که این کلاهبرداران با اجاره کارت های بانکی افراد بی بضاعت، طعمه ها به پرداخت وجوه به این حساب ها ترغیب کرده تا ردی ازخود به جا نگذارند.
رئیس پلیس فتا استان البرز به مردم هشدار داد با توجه به نزدیکی پایان سال و افزایش خریدهای نوروزی برای خرید های اینترنتی ازسایت های معتبر و اصلی استفاده کنند.

  • ۹۷/۱۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">