ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایران، در زمینه‌ی تولیدات گوشی‌های تلفن همراه صاایران و ساژم موفق نبوده و تولید مجدد گوشی تلفن همراه در داخل کشور نیز به دلیل کمبود تجربه امری زمان‌بر است.

مهندس ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه‌ی فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ارتباطات و فناوری اطلاعات (سیتنا)، اظهار داشت: با وجود آن‌که افزایش تعرفه‌های واردات گوشی‌های تلفن همراه براساس اصل حمایت از تولیدات داخلی پایه‌ریزی شده است، با این حال، ابتدای امر بسترسازی‌های مناسب صورت نگرفته و در نتیجه در انتخاب مصرف‌کنندگان اثرات منفی گذاشته است.

درستی، با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی دقیق و به هنگام برای تولید گوشی تلفن همراه در کشور، گفت: با افزایش تعرفه‌ها، انتخاب کاربران و خریداران محدود شده و این در شرایطی است که در دنیا حداقل هر هفته 10 مدل گوشی تلفن همراه جدید با تکنولوژی روز وارد بازار می‌شود.

وی، با اشاره به اعلام قطع برخی گوشی‌های تلفن همراه به عنوان گوشی قاچاق، این اقدام را در خاور میانه بی‌سابقه دانست و افزود: بهتر است تدابیر بهتری در این زمینه اندیشیده شود، چراکه حقوق مردم ارزش‌مند بوده و تحقق این امر تنها با کاهش تعرفه‌ها و منطقی شدن تعرفه‌‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس اتحادیه‌ی فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه، با اشاره به طرح مبارزه با قاچاق گوشی‌های تلفن همراه و ادامه‌ی روند افزایش تعرفه‌ها، تاکید کرد: وضعیت کنونی بازار گوشی تلفن همراه کشور منطقی نیست و ادامه‌ی این روند باعث افزایش درگیری میان مصرف‌کنندگان و فروشندگان گوشی‌های تلفن همراه می‌شود.

  • ۸۵/۰۹/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">