ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل افسرد‌ه‌ها را شناسایی می‌کند

| شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

گوگل در موتور جستجوی خود میزان افسردگی کاربران متقاضی را مورد سنجش قرار می دهد.
 براساس گزارش CNN، کاربران آمریکایی که در موتور جستجوی گوگل عبارات افسردگی یا افسردگی بالینی را جستجو کنند اکنون می‌توانند با پرکردن پرسشنامه‌ای سطح افسردگی خود را تشخیص داده و دریابند برای رفع مشکل خود به کمک متخصص نیاز دارند یا خیر.
گوگل در پستی اعلام کرد کاربرانی که در جستکوی اطلاعات درباره افسردگی باشند باکسی را در بالای نمایشگر خود مشاهده خواهند کرد که آنها را تشویق می‌کند وضعیت و میزان ابتلا به افسردگی خود را کنترل کنند. این آزمون که از نظر بالینی تایید شده‌است PHQ-9 نام داشته و درباره سطح انرژی، اشتها، و میزان تمرکز افراد پرسش‌هایی را مطرح می‌کند.
گوگل اعلام کرد از آنجایی که اطلاعات به دست آمده از این تست‌ها حساس و شخصی‌ است، آنها را ذخیره نخواهد کرد. این طرح ابتکاری با همکاری مرکز NAMI (اتحاد ملی برای درمان بیماری‌های روانی) اجرا شده‌است.
از هر پنج آمریکایی یک نفر در دوره‌ای از زندگی به افسردگی بالینی مبتلا می‌شود،‌اما مشکل اینجاست که افراد مبتلا به این اختلال 6 تا هشت سال پس از بروز نشانه‌های آن به متخصص مراجعه می‌کنند. از این رو NAMI امیدوار است با قرار دادن اطلاعات کافی در اختیار گوگل بتواند هشیاری افراد را نسبت به افسردگی بالا برده و به آنها در درمان خود و بهبود سلامت روانی‌شان کمک کند.
آخرین بررسی‌ها نشان داده‌است که درصد جوانان و نوجوانان آمریکایی که به دلایل افکار یا اقدامات خود آسیب‌زننده مانند خودکشی در بیمارستان بستری شده‌اند،‌طی یک دهه دوبرابر شده‌است.
منبع: همشهری آنلاین

  • ۹۶/۰۶/۰۴

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">