ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل نقشه خیابان‌های آلوده را تهیه می‌کند

| سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

گوگل با استفاده از هزاران خودروی خود که به منظور تهیه تصاویری از خیابان های شهرهای مختلف دنیا به کار گرفته، در حال تهیه نقشه آلودگی هوای خیابان های شهرها است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، خودروهای یاد شده قبلا تصاویر موجود در خدمات نمای خیابانی یا Street View را تهیه کرده بودند و با طی کردن میلیون ها کیلومتر راه به کاربران اینترنت امکان می دهند تصاویر دیجیتالی خیابان های مختلف را مشاهده کنند.

گوگل از چند سال قبل از خودروهای مذکور برای گشت و گذار در خیابان های آمریکا و جمع آوری اطلاعات در مورد میزان آلودگی هوای آنها استفاده کرده و حالا نتیجه این بررسی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

نتایج اولیه اجرای این طرح از آدرس https://www.edf.org/airqualitymaps در دسترس علاقمندان است. گوگل برای اجرای این طرح با صندوق دفاع از محیط زیست موسوم به EDF و شرکت Aclima نیز همکاری کرده است.

نقشه های اولیه تهیه شده میزان آلودگی هوا در خیابان های شهر اوکلند کالیفرنیا را به مخاطبان نشان می دهد و از طریق میزان آلاینده هایی مانند اکسید نیتریک، دی اکسید نیتروژن، کربن سیاه و سفید متصاعد شده از اتومبیل ها و کامیون ها و ... قابل مشاهده است.

در صورت حضور طولانی مدت انسان در معرض چنین آلودگی هایی خطر وقوع حملات قلبی، سکته و برخی انواع سرطان ها افزایش می یابد.

در این نقشه ها، زوم کردن بر روی خیابان ها برای مشاهده دقیق تر داده ها و سطح آلودگی ها ممکن است و از این طریق می توان نقاط آلوده تر شهرها را شناسایی کرد تا راه هایی برای کاهش آلودگی در این مناطق یافت شود. هنوز مشخص نیست این طرح چه زمانی در دیگر نقاط جهان اجرا می شود.

  • ۹۶/۰۳/۱۶

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">