ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل همه چیزمان را می داند

| جمعه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۷، ۰۳:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

نگران این هستید که فیسبوک چه مقدار از اطلاعات شما را دارد؟ صبر کنید تا ببینید که گوگل چه اطلاعاتی درباره شما دارد.

دیلن کورن، یک مشاور فناوری اطلاعات، نگاهی به آنچه گوگل در مورد او می داند انداخت. حتی با تجربه اش به عنوان یک توسعه دهنده وب، او شوکه شد و گفت : “من واقعاً دوست داشتم: “اوه، خدای من. این نامعقول و مضحک است”.

وقتی اطلاعات خود را از Google درخواست کرد، او متوجه شد که گوگل به طور مداوم مگان او را ردیابی می کند، از جمله محاسبه مدت زمان سفر بین نقاط مختلف، همراه با سرگرمی های او، علایق، وزن و درآمد احتمالی، داده ها بر روی برنامه ها و سوابق فایل هایی که او حذف کرده است. و این فقط برای شروع کننده هاست.

او گفت، فکر نمی کرد گوگل کاری انجام دهد که مخرب باشد. او گفت : “اعتماد به هر نهاد بزرگ با اطلاعات زیاد اشتباه است. آنها فقط تلاش می کنند پول کسب کنند، و در برخی موارد، کسی می خواهد اشتباه کند.”

گفته های این کارشناس یک ضربه عصبی به عموم بود و بیش از ۱۵۰،۰۰۰ مرتبه بازتوییت شد.

اسکات جی. شاکلفورد، یک استاد کسب و کار در دانشگاه ایندیانا با تمرکز روی قانون و خط مشی امنیت سایبری گفت : آنچه کورن کشف کرده در واقعیت چیزی است که میلیون ها کاربر گوگل هر روزه با آن مواجه هستند.

شاکلفورد گفت : “همه کاربران گوگل به طور پیش فرض از لحاظ مکان مادی ردیابی می شوند جایی که آنها قرار گرفته اند و جایی که در حال رفتن هستند. این برای بسیاری از مردم تکان دهنده است.”

تفاوت این است که گوگل این اطلاعات را نمی فروشد و همان نوع خرابی امنیتی داده را مانند فیسبوک تجربه نکرده است؛ که اطلاعات شخصی ۵۰ میلیون کاربر فیس بوک توسط یک برنامه مسابقه برداشته شد و به یک شرکت تجزیه و تحلیل داده تحویل داده شد که آن را برای کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ هدف قرار داد.

یک سخنگوی گوگل تأکید کرد که مردم باید از گزینه های حفظ حریم خصوصی خود آگاهی داشته باشند و آنها را به طور منظم بررسی کنند.

سخنگو در یک ایمیل نوشت : “برای ایجاد گزینه های حفظ حریم خصوصی که برای آنها مناسب است، ضروری است که مردم بتوانند اطلاعات گوکل خود را درک و کنترل کنند. در طول سال ها، ما ابزارهایی مانند حساب کاربری من را برای این منظور به طور خاص طراحی کرده ایم، و همه را تشویق می کنیم که به طور منظم آن را بازدید کنند.”

خبر خوب این است که گوگل مجموعه ای از ابزارهای حریم خصوصی را از طریق ویژگی حساب کاربری من در اختیار شما قرار می دهد که به کاربران اجازه می دهد که اطلاعات شخصی خود را ببینند و تاریخ را ردیابی کنند. همچنین اجازه می دهد تا مردم مکانیسم های ردیابی را خاموش یا قطعات جداگانه ای از اطلاعاتی که آنها می خواهند حذف کنند.

کاربران گوگل می توانند از زمانی که شروع به استفاده از Google در تلفن خود کرده اند، به پروفایل های آنلاین خود دسترسی داشته باشند، زیرچشمی نگاه کنند و ببینند : نقشه کامل جایی که بوده اند، در چه تاریخ و زمان.

تمام فعالیت جستجو و انلاین شما در تمام دستگاههایتان.

نمایه تبلیغات شما.

چه برنامه هایی استفاده می کنید.

تمام سابقه یوتیوب شما.

و شما می توانید آن را به عنوان یک فایل بزرگ دانلود کنید.

اگر هر قطعه داده ای که کاربران می خواهند حذف کنند، وجود داشته باشد، آنها می توانند روی سه نقطه در کنار آیتم کلیک کنند و “حذف” یا آیکون سطل آشغال را انتخاب کنند.

گوگل اعلام کرده است که این قسمت را برای محافظت از داده های کاربر انجام می دهد، که آن را برای ارائه نتایج جستجوی شخصی و اطلاعات مفید، همراه با تبلیغات استفاده می کند.

گوگل در تازه ترین به روز رسانی ابزار حفظ حریم خصوصی خود گفت : “اطلاعات به بهبود محصولات ما کمک می کند، آنها را امن نگه می دارد، و – با اجازه شما – آنها را با علایق شما مطابقت می دهد. ما ابزارهای قدرتمند و آسان برای استفاده را می سازیم که در هر زمان شما را قادر به تنظیم اولویت های حریم خصوصی تان می کند. ما به طور مداوم برای اصلاح این ابزار بر اساس بازخورد شما تلاش می کنیم.”

صفحه حریم خصوصی سایت می گوید : “وقتی که از خدمات گوگل استفاده می کنید، شما با داده های خود به ما اعتماد دارید.”

براساس سیاست حریم خصوصی گوگل، این شرکت همچنین می گوید این “ممکن است اطلاعات قابل شناسایی را به صورت غیرشخصی به طور عمومی و با شرکای ما به اشتراک بگذارد – مثل ناشران، تبلیغ کنندگان و یا سایت های مرتبط.”

این نوع تضمین ها که ممکن است کاربران را راحت نکنند، به لطف رسوایی فیس بوک، که ناگهان متوجه شده اند تا چه اندازه ردیابی می شوند!

جف چستر، مدیر اجرایی مرکز دموکراسی دیجیتال، یک نظارت امنیتی خصوصی غیرانتفاعی در واشنگتن گفت : گوگل “یک ماشین نظارت جهانی تجاری ساخته است که با آنچه [آژانس امنیت ملی] یا سایر سازمان های اطلاعاتی می توانند جمع آوری کنند، به منظور تبدیل شدن به شرکت پیشرو جهانی تبلیغات دیجیتال رقابت می کند.”

بحث ناگهانی و پرشور در مورد شرکت های فناوری و اینکه آنها چگونه داده های کاربران را جمع اوری و به کار می گیرند، حتی می تواند زمینه های اساسی “وب ۲.۰” را نیز مورد سؤال قرار دهد، که در آن مردم به طور موقت داده های کاربری شان را در مقابل خدمات وب رایگان مبادله می کنند.

جیسون هنگ، استادیار علوم کامپیوتر دانشگاه کارنگی ملون که حریم خصوصی را مطالعه می کند، در یک ایمیل نوشت : “مدل کسب و کار این شرکت بر اساس تبلیغات استوار است. با جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد افراد، آنها می توانند تبلیغات هدفمندتری انجام دهند، نرخ کلیک و در نهایت درآمد را افزایش دهند.”

شرکت های فناوری اکنون با چالش های قانونی مواجه هستند که در مورد نحوه اداره داده ها مطرح می شود. سه کاربر فیسبوک برای رسیدگی به پروندهایی که در مورد ضبط تماس و متن پیام متنی کاربران فیسبوک مسنجر در سیستم عامل اندروید بر اساس نقض حریم خصوصی، به دادگاه دعوی علیه شرکت رسانه های اجتماعی پیوستند.

فیسبوک برخی اقدامات کنترل آسیب را انجام داده است. این شرکت در روز چهارشنبه، شروع به ساخت یک داشبورد ابزار جدید کنترل حریم خصوصی کرد. مدیر اجرایی مارک زوکربرگ بیانیه ای برای اعتراف به اشتباه فیسبوک ارائه کرده است و در حال حاضر تحت فشار برای شهادت قبل از کنگره است.

و این تنها رسانه اجتماعی تحت بررسی نیست. صبح روز چهارشنبه، سهام بلند پرواز آمازون سهام آمازون ۴۰ میلیارد دلار در این شایعه که رئیس جمهور دونالد ترامپ می خواهد خرده فروش اینترنتی را در جهت مقررات ضد انحصار تفکیک کند، ضربه خورد.(منبع: نامیابلاگ)

  • ۹۷/۰۱/۱۰

فیس‌بوک

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">