ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل و طراحی بی‌سروصدای جایگزین اندروید

| شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

گوگل بی سروصدا در حال طراحی سیستم عامل جدیدی برای جایگزین کردن آن با اندروید است، اما گفته می شود این سیستم عامل نوپا قادر به اجرای برنامه های قدیمی اندرویدی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی جی آر، سیستم عامل جدید Fuchsia نام دارد و سومین سیستم عامل تولیدی گوگل بعد از اندروید و کروم محسوب می شود.

قرار است این سیستم عامل بر روی تمامی محصولات الکترونیک اعم از گوشی، تبلت، رایانه، محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا و غیره قابل استفاده بوده و با آنها سازگاری داشته باشد.

پیش از این گفته می شد ممکن است گوگل استفاده از اندروید را کنار نگذارد و به استفاده از Fuchsia در کنار ان ادامه دهد. اما ظاهرا شرایط تغییر کرده و گوگل به حذف کامل اندروید رضایت داده است.

کارشناسان می گویند با توجه به اینکه گوگل در پیوند زدن اندروید و کروم و تولید یک سیستم عامل کامل و فراگیر ناکام مانده و هیچ یک از این دو سیستم عامل نیز قابل به روزرسانی برای سازگار شدن با محصولات مختلف الکترونیک نیستند، راه دیگری برای گوگل جز طراحی و عرضه یک سیستم عامل جدید باقی نمانده است.

هنوز اخبار و اطلاعات زیادی در مورد ماهیت این سیستم عامل در دسترس نیست، اما برخی توسعه دهندگان و برنامه نویسان شاهد اجرای نسخه های آزمایشی Fuchsia بوده اند.

  • ۹۷/۰۲/۰۸

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">