ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل و فیس بوک؛ عامل اصلی اعتیاد اینترنتی

| يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

طبق گزارش‌های منتشر شده، استفاده روز افزون از اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی سلامتی روحی و جسمی کاربران را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، شان پارکر – مدیر اصلی شبکه اجتماعی فیس بوک – در مصاحبه ای با گاردین اعتراف کرده است که استفاده بیش از اندازه و روزافزون کاربران از شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و گوگل موجب شده است آنها عادت اعتیاد گونه ای به استفاده از آنها پیدا کنند. این بدان معناست که سلامتی جسمی و روحی کاربران شبکه های اجتماعی به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود که کاربران جوان بخصوص کودکان بیش تر در معرض خطرات و تهدیداتی هستند که شبکه های اجتماعی برای آنها به ارمغان می آورد چرا که آنها هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی در بهترین وضعیت عمر خود قرار دارند و در صورتی که در این شبکه های اجتماعی غرق شوند، صدمات و آسیب های جبران ناپذیری را در آینده ای نه چندان دور متحمل خواهند شد.

کلمه "اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی" کلمه‌ای دور از واقع نیست، بلکه بر اساس نتایج و یافته های نظر سنجی و تحقیقات صورت گرفته، می توان دریافت که کاربران به طور متوسط گوشی هوشمند همراه خود را حداقل ۱۵۰ بار در روز چک می کنند. به عبارتی دیگر، میزان میانگین استفاده از شبکه های اجتماعی برای کاربران اینترنتی، بسیار بیشتر از حد معمول است. بیش از ۱۵۰ بار چک کردن گوشی همراه هوشمند به معنای بیش از ۲ هزار بار کلیک کردن و لمس کردن صفحه گوشی به منظور چک کردن حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی است.

بر اساس یافته‌های این پژوهش ها، بیشترین استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی فیس بوک و گوگل بوده است که این عدد و ارقام همچنان رو به رشد و افزایش است. طبق آمار منتشر شده، بالغ بر ۲ میلیارد نفر در ماه و ۱.۳ میلیارد نفر در روز از فیسبوک استفاده می‌کنند و بیش از ۱.۵ میلیارد نفر نیز از یوتیوب استفاده می کنند. سایر اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی نیز بالغ بر یک میلیارد کاربر را شامل می شوند.

شاید بتوان علت موفقیت ومحبوبیت روز افزون شبکه های اجتماعی گوگل و فیس بوک را در اهمیت به حریم شخصی، سهولت در استفاده و دسترسی کاربران جستجو کرد.

به طور کلی، می‌توان نتیجه گرفت شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های مختلفی که این غول های تکنولوژی به بازار اینترنت عرضه کرده‌اند، سهم زیادی از استفاده اینترنت توسط کاربران را به خود اختصاص داده است و این امر موجب شده است متخصصان بهداشت و سلامت جوامع بین المللی در این خصوص ابراز نگرانی کنند و مقصران اصلی اعتیاد کاربران به اینترنت را غول‌های تکنولوژی ارائه دهنده این شبکه اجتماعی می دانند.

  • ۹۶/۰۸/۲۱

فیس‌بوک

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">