ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک میلیون نفر به کاربران اینترنت اضافه شد

| جمعه, ۲۶ آبان ۱۳۸۵، ۱۱:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: طبق آمار رسمی وزارت ارتباطات ظرف یکسال گذشته یک میلیون نفر به کاربران اینترنت اضافه شده و ضریب نفوذ اینترنت نیز 1/11 درصد در سال محاسبه شده است.

به گزارش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، رحمتی در نخستین سمینار یکروزه مدیران اجرایی سازمان که در محل سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران برگزار شد ضمن بررسی و تحلیل وضعیت موجود فن آوری اطلاعات در کشور بر ضرورت شفاف سازی بایدها و نبایدهای دولت در حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد و گفت: با ادامه این روش تا پایان برنامه چهارم به نصف رقم پیش بینی شده برنامه یعنی تامین ضریب نفوذ حداقل 30 درصد نخو اهیم رسید.

وی در ادامه با تاکید بر عقب افتادگی محسوس در فعالیت های زیرساختی ، گرایش به رویکرد انحصاری و ایجاد مانع برای توسعه بخش خصوصی را از جمله عوامل موثر در پیدایش وضعیت موجود برشمردند.

رحمتی از منظر قانون برنامه چهارم توسعه در ارتباط با فناوری اطلاعات و ارتباطات به پیش بینی بیش از 30 مورد اهداف و اقدامات اجرایی مشخص در راستای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در ارتباط با جزئیات فعالیت های اجرایی در خصوص رقابتی کردن بازار به حمایت روزافزون از شرکت ها ی دولتی و شبه دولتی و در مجموع بنگاه های اقتصادی یا شبه اقتصادی دولتی اشاره و عنوان کرد: متاسفانه در مواردی مشاهده شده است اساسا علیرغم این که بسیاری از این بنگاه های به لحاظ سوابق حرفه ای حضوری در حرفه نداشته و ندارند ولی یک شبه بعضی از اینها مسئولیت جدید عهده دار می شوند و یا حتی در مواردی یک شبه به وجود می آیند. و درگیر گرفتن کارهای بزرگ ملی می شوند.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در مورد تمهیدات سازمان در راستای اصلاح و بهبود شرایط موجود اظهار داشت: سازمان در جهت رسالت و ماموریت قانونی خود یعنی ساماندهی بازار تمهیدات اجرایی و مشخص خود را حول 5 محور شفاف‌سازی باید و نبایدهای دولت در حوزه IT ، تقویت کمی و کیفی تقاضا در بازار IT ، تقویت ظرفیت عرضه در بازار IT ، رقابتی کردن بازار IT و اصلاح مقررات و شرایط حاکم بر آن و پایش حریم، ساختار و جایگاه صنف تعیین و در دستور کار قرار داده است .

  • ۸۵/۰۸/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">