ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک پیشنهاد به اداره راهنمایی و رانندگی

| دوشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۸۴، ۱۲:۰۸ ب.ظ | ۲ نظر

علی شمیرانی - اداره راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنان تخت گاز به پیش می رود. کمتر کسی است که ماشین داشته باشد ولی گذرش به اداره راهنمایی نیافتاده و با مشکلات عدیده این اداره برخورد نکرده باشد. در خبرها آمده بود که نرخ جرایم رانندگی باز هم افزایش می یابد. باز هم در رادیو شنیدم که به زودی از ورود به محدوده طرح ترافیک با کارت خبرنگاری جلوگیری به عمل خواهد آمد اگرچه وزیر جدید ارشاد مخالف این نوع برخورد است و می گوید نیروی انتظامی در این خصوص با ما که هیچ هماهنگی نکرده است. یا مثلاً هرگونه تغییر رنگ چراغ خودروها 70 هزار ریال جریمه دارد.و نصب تابلوهای تبلیغاتی و تلویزیون‌ های تبلیغاتی بر اساس آیین‌نامه جدید و قدیم راهنمایی و رانندگی در سطح شهر ممنوع است.

و بالاخره باز هم شنیدم که به زودی بستن کمربند ایمنی در همه نقاط شهر الزامی می شود. من نمی دانم این اساتید در این اداره چطور فکر می کنند و تصمیم میگیرند. مثلاً در همین تهران شما در خیابان ها حداکثر چه قدر سرعت می توانید داشته باشید که بر اثر تصادف کمربند ایمنی به دادتان برسد؟

من نمی دانم چرا این آقایان به جای اینکه ذره ای به بهبود کیفیت خدمات خود بیاندیشند فقط قانون وضع می کنند و جالب این که احدی هم در این مملکت جلودارشان نیست. یکی از دوستان خبرنگار اجتماعی می گفت: هر قدر هم که از راهنمایی و رانندگی انتقاد کرده و مشکلات مردم را بازگویی کنیم هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و این اداره هیچ توجهی به صحبت مردم و دیگران ندارد.

راستی من یک پیشنهاد خوب برای راهنمایی و رانندگی دارم که فکر می کنم خودشان خجالت می کشند آن را مطرح کنند. خلاصه در راستای این که دائماً و بی حساب و کتاب جریمه ها آنهم قطعاً به منظور کاهش تخلفات رو به افزایش است من پیشنهادی دارم که میزان تخلفات را احتمالاً به زیر صفر می رساند.

در این خصوص اداره راهنمایی و رانندگی می تواند در صورت مشاهده تخلف در بار اول دو دونگ از سند خودروی متخلف را به نام خود بکند، بار دوم دو دونگ دیگر و بار سوم خودروی طرف را به نام خود کند! باور کنید این طوری میزان تخلفات خیلی کاهش میابد. البته ممکنه یک سری بچه پولدار هی بروند و ماشین نو بخرندو این موضوع برایشان مهم نباشد ولی خوب تعداد آنها که زیاد نیست. خلاصه این طوری کلی از دردسرها و مشکلات این برادران نیز کاسته می شود و ما به دوران تهران قدیم باز می گردم و مردم را با درشکه این طرف وآن طرف می بریم راستی می دانید این طوری هوا چه قدر خوب خواهد شد.

  • ۸۴/۰۷/۱۱

نظرات  (۲)

  • حمیدرضا شریفی
  • حضرت شمیرانی سایت شما را به ندرت میخوانم. امروز این عنوان را که دیدم تصور کردم پیشنهادی جدی است. همه ما میدانیم که راهنمایی رانندگی این کشور هم سازمانی است در حد و اندازه های همین مملکت. من نه طرفداری از کسی میکنم و نه منکر برخوردهای چکشی حضرات با مردم هستم. فقط توجه شما را به یک نکته جلب میکنم: در کشورهای پیشرفته یک سیستم منطقی که متشکل از شرکتهای بیمه و پلیس است به طور اصولی امکان رانندگی را از آدمهای بی مبالات سلب میکند. یعنی به خاطر نرخ بیمه زیاد (ده برابر مملکت ما) و افزایش تصاعدی این نرخ با افزایش تخلفات رانندگی، آدمهای بی قانون را به نقطه ای میرساند که مجبور به فروش اتومبیل شوند، یعنی همان چیزی که شما به طنز اشاره کرده ای. این پدیده به نظر من هیچ اشکالی ندارد. آدمی که با بد رانندگی کردن موجب ضرر زدن به جان و مال دیگران میشود حق رانندگی ندارد.هیچ وقت شده ضمن رفتن به جلسه مهمی تو ترافیک ناشی از تصادف یه آدم خودخواه گیر کنی؟ حتما شده! حالا به من بگو خسارت ناشی از این تاخیر تو دهها آدم توی اون ترافیک رو کی میده؟ هیچ کس! من توصیه میکنم آدمهایی امثال شما که به عنوان مرجع اطلاع رسانی مورد توجه عموم هستید، احترام به قانون رو به طور جدی ترویج کنید. چه اشکالی داره که من اگه با ده کیلومتر در ساعت هم رانندگی میکنم کمربند ایمنی ببندم؟
    سلام به مسولین و همه عزیزانی که در راهنمایی و رانندگی زحمت میکشن .من به عنوان یه شهروند از مسولین میخوام که صدور گواهینامه رانندگی رو یکم واسه آقایون آسون بگیرن .من30 سال دارم و 8 سال هستش که با ماشین مسافرکشی میکنم و خرج 2 تا خانواده رو میدم و خدا با من بوده که هیچ اتفاقی واسم نیوفتاده.شاید بخاطر خانوادم خدا بهم نگاه کردهولی باز اتفاق خبر نمی کنه. بخاطر نداشتن کارت پایان خدمت نتونستم گواهینامه بگیرم به اینکه نخواسته باشم برم خدمت نه فقط بخاطر خانوادم و خرجی دراوردن نتونستم ولی از طرف دیگه گواهینامه رو به یه بچه مدرسه ای 18 ساله که نمیدونه دنده و کلاج چیه با یه گواهی تحصیلی ساده میدن.خیلی ها گوشه زندان هستن که بخاطر این موضوع بیچاره شدن.یا خیلی راحت به خانم هایی که اصلا نمیدونن پارک دوبل چیه میدن.از مسولین عاجزانه میخوام این حق شهروندی رو از مردم مخصوصا آقایون مثل من نگیرن.ممنونم و منتظر جواب شما هستم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">