ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

120 میلیون تومان هزینه حضور در جیتکس

| چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۸۵، ۰۵:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر غرفه ایران در نمایشگاه جیتکس گفت: دولت حدود ‪ ۱۲۰‬میلیون تومان برای حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه جیتکس دبی ‪ ۲۰۰۶‬هزینه کرده است.

"مهرداد ذوالفقاریان" روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص دستاورهای حضور ایران در نمایشگاه جیتکس دبی افزود: این هزینه را مرکز صنایع نوین وابسته به وزارت صنایع و معادن به این شرکت پرداخت کرده است.

وی که مدیر یک شرکت نرم افزاری است با اشاره به اینکه ‪ ۱۲‬شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند، تصریح کرد: این مبلغ صرف هزینه نمایشگاه، سازماندهی، غرفه‌سازی و گرفتن امکانات نمایشگاهی شده و به طور متوسط برای هر شرکت حدود ‪ ۱۰‬میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه جیتکس دبی از ‪ ۲۷‬آبان ماه تا اول آذر ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی دبی برگزار شد، بیان داشت: ازهر شرکت نیز حدود یک میلیون و ‪ ۷۰۰‬هزار تومان برای حضور در این نمایشگاه دریافت شده است.

ذوالفقاریان ادامه داد: اغلب محصولاتی که ‪ ۱۲‬شرکت ایرانی به این نمایشگاه آورده بودند، نرم‌افزارهای آموزش نرم‌افزارهای کاربردی به عربی بود که استقبال خوبی نیز از آنها شد.

وی از برنامه‌ریزی‌های آتی این شرکت برای حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی، به نمایشگاه سبیت آلمان (‪ ۲۴‬اسفند تا یکم فروردین) و سبیت باکو (تابستان آینده) اشاره کرد.

ذوالفقاریان توانایی شرکت‌های ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های منطقه‌ای را عالی توصیف کرد.

وی بیان داشت: در مجموع از دستاوردهای حضور ایران در نمایشگاه جیتکس می‌توان به انعقاد ‪ ۲۰‬قرارداد کاری با خارجی‌ها، ‪ ۳‬هزار بازدیدکننده از تمامی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و حدود ‪ ۵۰‬مورد فروش محصولات ، اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا که آیا این دستاوردها با هزینه‌ای که هر ساله برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی و بین‌المللی می‌شود، قابل مقایسه است؟ افزود: تمامی شرکت‌هایی که اکنون در عرصه صادرات نرم‌افزار موفق هستند، شروع موفقیتشان از حضور در نمایشگاه‌های خارجی آغاز شده است.

ذوالفقاریان گفت: ‪ ۱۲۰‬میلیون تومانی که امسال برای حضور در جیتکس هزینه شد ‪ ۳‬تا ‪ ۵‬میلیون دلار تاثیر صادراتی داشته است.

به گفته وی، البته صرفا، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مهم نیست که باید کارهای دیگری نیز انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که در مورد سایر کارها توضیح دهید، گفت این موضوع بحث مفصلی است که باید به طور کامل به آن پرداخت، اما در مجموع حضور شرکت‌ها باید با حمایت همراه باشد.

ایران امسال برای چهارمین سال متوالی در نمایشگاه جیتکس دوبی شرکت کرد و غرفه ایران در سالن ‪ ۸‬نمایشگاه در فضایی به مساحت ‪ ۸۴‬مترمربع به عرضه محصولات شرکت‌های ایرانی پرداخت.

امسال گزارش وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور نیز در غرفه ایران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داشت.

  • ۸۵/۰۹/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">