ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

20 درصد تجارت داخلی کشور الکترونیکی می شود

| شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۸۸، ۰۲:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 20 درصد تجارت داخلی و 30 درصد تجارت خارجی کشور در برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی الکترونیکی می شود.

به گزارش ایرنا، "رضا تقی پور" روز شنبه در مراسم گشایش چهارمین همایش ملی فناوری اطلاعات با موضوع "تجارت الکترونیک" در هتل المپیک تهران اظهار داشت: حجم تجارت الکترونیکی کشور تا پایان سال 1387 به یک میلیارد دلار (معادل 10 هزار میلیارد ریال) رسید که این رقم سه دهم درصد تولید ناخالص داخلی است.

وی با بیان اینکه در زمینه تجارت الکترونیک فاصله زیادی با دنیا داریم، افزود: مجموع تجارت الکترونیک دنیا در سال 2006 میلادی، هشت هزار و 104 میلیارد دلار بود.

تقی پور ادامه داد: دولت دهم را نخستین دولت الکترونیک نام گذاشتیم ، ولی امروز نمی توانیم بگوییم دولت الکترونیک داریم و امیدواریم در پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه چنین ادعایی را داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بااشاره به اینکه دولت الکترونیک یعنی دولتی که خود را موظف به ارایه خدمات به مردم به صورت الکترونیکی می داند، افزود: اولویت بخش فناوری اطلاعات در دولت دهم بعد از دولت الکترونیکی، تجارت و بانکداری الکترونیکی، سلامت و رفاه الکترونیکی، توسعه فرهنگی ایران و اسلامی در فضای مجازی است.

تقی پور سپس مزایای تجارت الکترونیکی را تسهیل روابط تجاری، کاهش هزینه ها، افزایش فروش و درآمد، افزایش رفاه عمومی از طریق کاهش ترددها و حذف واسطه های غیر ضرور برشمرد.

وی دسترسی به خطوط پرسرعت و مطمئن اینترنت را از نیازهای اولیه تجارت الکترونیک عنوان کرد و گفت: به همین دلیل افزایش ضریب نفوذ باند پهن را در سرلوحه برنامه های خود قرار داده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود: در مجوزهایی که به اپراتورها داده شده ارایه باند پهن مورد نظر قرار گرفته است و امیدواریم با یک جهش که در برنامه پنجم توسعه خواهیم داشت، دسترسی وسیع به اینترنت پرسرعت در کشور محقق شود.

تقی پور با اشاره به ضرورت پایگاههای ملی گفت: همه دستگاه ها در برنامه پنجساله پنجم توسعه باید پایگاه داده ملی ایجاد کنند که این موضوع در برخی حوزه ها مانند ثبت احوال با صدور کارت ملی هوشمند شروع شده است.

  • ۸۸/۱۱/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">