ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

31 میلیارد تومان درآمد مفت برای ارتباطات سیار

| پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۸۶، ۰۱:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار از ابتدای سال 82 که اولین مرکز پیامک (SMS) در ایران راه‌اندازی شد، مشترکان همراه اول تاکنون 22 میلیارد و 331 میلیون و 890 هزار و 709 پیامک ارسال کرده‌اند که از این تعداد بین 5 تا 15 درصد از کل پیامک‌ها به مقصد نرسیده است.

محمدحسین فلاح اصغری، در گفت و گو با سیتنا درباره دلایل این مساله اظهار داشت: از نظر ظرفیت سرویس‌دهی پیامک (SMS) مشکلی وجود ندارد، اما برخی اوقات به دلیل ترافیک زیاد در منطقه‌ای خاص، ممکن است دسترسی به شبکه محدود شود.

وی درخصوص پیام‌های کوتاه ارسالی ناموفق نیز گفت: این مورد به دلیل پارامترهای شبکه‌ای رخ می‌دهد و همیشه و همه جای دنیا وجود دارد؛ چراکه با بروز مسایلی برای شبکه که تنها مربوط به پیام کوتاه نیست، این موضوع اتفاق می‌‌افتد.

فلاح‌اصغری خاطرنشان کرد: البته اقدامات بهینه‌سازی برای کاهش این مشکلات وجود دارد و شبکه به صورت مداوم نظارت و تحت مطالعه قرار می‌گیرد.

وی آمار پیام‌های کوتاه ارسالی از ابتدای سال 86 تاکنون را برابر با 6 میلیارد و 121 میلیون و 216 هزار و 351 مورد عنوان کرد.

به گفته این مقام مسوول، آمار پیامک‌های ارسالی ناموفق هم با توجه به زمان در طول سال متغیر بوده و از 5 تا 15 درصد ثبت شده است.

وی همچنین در خصوص اینکه چرا از مشترکان بایت پیامک‌هایی که به مقصد نرسیده است پول دریافت شده گفت: در خصوص مسایل مالی نمی‌توانم اظهار نظر کنم اما از بعد فنی نگهداری پیامک‌هایی که به دلایل مختلف از جمله در دسترس نبودن مشترک، ترافیک بالای شبکه و یا خاموش بودن تلفن‌همراه به مقصد نمی‌رسد، برای شبکه هزینه‌بر است.

معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار تصریح کرد: زمانی که یک پیامک به هر دلیلی به مقصد نمی‌رسد شبکه تلاش خود را برای ارسال مجدد آن انجام می‌دهد که در برخی موارد موثر واقع نمی‌شود.

فلاح اصغری این روند را عامل تحمیل هزینه‌های سربار به شرکت عنوان کرد.

خبرنگار فناوران می‌افزاید: اگر از 22 میلیارد و 331 میلیون و 890 هزار و 709 پیامک ارسالی بین 5 تا 15 درصد (به طور میانگین 10 درصد) به مقصد نرسیده باشد، می‌توان نتیجه گرفت که طی 4 سال و 4 ماه،2 میلیارد و 233 میلیون و 189 هزار و 70 پیامک هرگز به مقصد نرسیده است. که مبلغ پرداختی برای این پیامک‌ها توسط مشترکان 31 میلیارد و 264 میلیون و 464 هزار و 992 تومان است.

این رقم را مشترکان بابت سرویسی پرداخت کرده اند که به آنها ارایه نشده است.

مخابرات با ارایه سرویس پیامک رقمی معادل 312 میلیارد و 646 میلیون و 469 هزار و 926 تومان دریافت کرده است. اگرچه طبق آمار رسمی در روزهای خاص سال، پیام‌های ارسالی ناکام گاه به 20 درصد نیز رسیده است.مبلغ پرداختی در ازای ارسال هر پیامک برای مشترکان 14 تومان محاسبه می شود.

  • ۸۶/۰۵/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">