ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

50 درصد تجارت کشور الکترونیکی می شود

| دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۸۹، ۰۷:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

معاون توسعه فناوری، اطلاعات و تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی پیش بینی کرد: در طول برنامه پنجم توسعه حداقل 50 درصد تجارت کشور در عرصه بنگاه با بنگاه و بنگاه با مشتری بصورت الکترونیکی انجام شود.

به گزارش ایرنا، "‌محمدصادق مفتح"‌ در نشستی باخبرنگاران همچنین درباره اهداف کمی تجارت الکترونیک در برنامه های توسعه، گفت: ‌از برنامه سوم تاکنون اهداف کمی در حوزه تجارت الکترونیک در برنامه ها دیده نشده است.

وی توجه به زیرساخت های تجارت الکترونیک با هدف ورود به پروژه های عملیاتی را از عمده ترین موضوعاتی که در برنامه پنجم مورد نظر است، برشمرد.

معاون وزیر بازرگانی همچنین با بیان عزم وزارت بازرگانی بر بهره گیری از فناوری اطلاعات، گفت: ‌پیگیری مستقل امر تجارت الکترونیک در قالب معاونت جدید از دلایل اصلی ایجاد معاونت توسعه فناوری، اطلاعات و تجارت الکترونیک در وزارت بازرگانی است.

مفتح که پیش از این به مدت چند ماه معاونت برنامه ریزی وزارت بازرگانی را عهده دار بود، رسیدن به فضای سهل تجاری برای تجارت خارجی و ایجاد فضای کاری مناسب برای بازار داخلی را از دیگر هدف های وزیر بازرگانی از ایجاد معاونت ‌فناوری دراین وزارتخانه بیان کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز تجارت الکترونیک که از ماههای پایانی سال گذشته در وزارت بازرگانی راه اندازی شد، فراهم کردن زیرساخت های تجارت الکترونیک بوده، افزود: این مرکز در حال شکل گیری است.

معاون وزیر بازرگانی در بخشی از سخنان خود با یادآوری انتقال دبیرخانه سازمان تسهیل تجاری منطقه آسیا از تایوان به ایران، گفت: ‌‌این سازمان که زیر مجموعه ای بین المللی به همین نام است،‌ روابط تجاری بین کشورهای آسیایی را تسهیل می کند.

وی درباره صدور گواهینامه مبدا نیز ابراز امیدواری کرد که این موضوع تا پایان سال محقق شود.

مفتح درباره تبادل اسناد الکترونیکی افزود: ‌‌تبادل اسناد الکترونیکی ابتدا از وزارت بازرگانی شروع می شود و سپس این امر میان سایر وزارتخانه ها اجرا می گردد.

وی با تصریح بر اینکه بازرگانی امری فرابخشی بوده و از اولویت ها بشمار می آید، ‌عنوان کرد فعالیت های تجارت الکترونیک در وزارت بازرگانی در معاونت جدید فقط حاکمیتی است و بخش های اجرایی به بخش خصوصی واگذار می شود.

معاون وزیر بازرگانی ابراز امیدواری کرد تا با تصویب لایحه تجارت در مجلس شورای اسلامی بسیاری از مسائل کنونی حوزه تجارت بویژه در بخش الکترونیک حل شود.
** مجوز گروه های میانی

وی همچنین از موافقت اصولی مرکز تجارت الکترونیک برای ارایه مجوز به سه گروه میانی در بخش صنعت و معدن، ‌فرهنگ و هنر و اقتصاد و بازرگانی برای عضویت در یک بانک الکترونیکی تخصصی و فنی در امر تجارت الکترونیک خبر داد.

مفتح گفت:‌ این سه گروه در صورت فعال کردن مقدمات سخت افزاری و نرم افزاری خود می توانند کار را شروع کنند.
** کارت خرید اعتباری کارکنان دولت (میزان یک)

معاون وزیر بازرگانی با بیان اینکه تاکنون اطلاعات 945 هزار کارمند دولت در قالب طرح میزان دریافت شده، افزود: ‌با 40 شرکت تولیدی نیز موافقتنامه امضا شده است.

یادآور می شود در طرح خرید اعتباری که در ابتدا قرار است کارکنان دولت تحت پوشش قرار گیرند، 15 میلیون ریال وام خرید کالای ساخت داخل به متقاضیان با کارمزد بسیار پایین داده می شود.

این طرح قرار است در مراحل بعدی سایر مردم را نیز تحت پوشش خود قرار دهد.

"علی آقا محمدی‌" معاون معاون اول رییس جمهوری بتازگی از عملیاتی شدن طرح خرید اعتباری همزمان با آغاز هفته دولت خبر داد.

  • ۸۹/۰۵/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">