ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک کارشناس گردش مالی تجارت الکترونیک ایران را در سال گذشته حدود 700 میلیون تومان برآورد کرد و گفت: این رقم با گردش مالی کشور آمریکا که در حدود 900 میلیارد دلار است قابل قیاس نیست.

توماج فریدونی - کارشناس تجارت الکترونیکی - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: تجارت الکترونیک در کشور یک الگوسازی ماکت مانند از مدل کشورهای آمریکایی، اروپایی و بدون بومی‌سازی است.

به گفته‌ی او تجارت الکترونیکی چند نوع مدل دارد که در کشور ما فقط از مدل فروشگاه‌های اینترنتی استفاده می‌شود که این سرویس اولین بار توسط یکی از شرکت‌ها ارایه شد و توانست تا حد مناسبی مخاطب‌ها را جذب کند.

وی ادامه داد: به طور کلی وضعیت ارایه‌ی سرویس‌های تجارت الکترونیک چه از طریق اینترنت و چه SMS قابل مقایسه با سایر کشورها نیست، یکی از دلایل آن به نبود شبکه‌ی زیرساخت در ایران، عدم همکاری بخش قضایی، نبود امضای دیجیتالی و نبود هماهنگی بین بانک‌ها مربوط می‌شود.

او افزود: دلیل دیگر ضعف تجارت الکترونیک ایران در تعریف نادرست آن ازسوی برخی کارشناسان است که تجارت الکترونیک را تنها از طریق اینترنت ممکن می‌دانند.

وی زیرساخت‌های لازم برای توسعه تجارت الکترونیک در کشور را ناکافی دانست و گفت: زیرساخت‌ها شامل بخش‌های قانونی حقوقی و فنی است که از لحاظ حقوقی در این زمینه ضعیف بوده و فاقد پلیس اینترنتی و امضای دیجیتالی هستیم.

این کارشناس تاکید کرد: از نظر قانونی نیز قوانین بانکی نداریم و از نظر فنی هم اطلاعات کافی وجود ندارد، از لحاظ اینترنت و امنیت شبکه نیز در حد بسیار پایینی قرار داریم.

فریدونی رشد تجارت الکترونیک در کشور را به فرهنگ سازی در بین مردم منوط دانست و گفت: فرهنگ سازی باید همراه با آموزش و ایجاد اطمینان در مردم باشد؛ علاوه بر این بسترسازی مناسب و مطمئن یکی از راه‌های مهم و اساسی در این عرصه است.

  • ۸۶/۰۷/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">