ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

GCها از هیاهو تا سکوت

| شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، ۰۴:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – کسانی که چند سالی از کار مطبوعاتی ایشان گذشته باشد، گاه ناخواسته و به محض این که رویداد یا جریانی در حوزه کاری ایشان شکل بگیرد به خوبی می توانند تشخیص دهند که این موضوع چیزی بیش از یک هیاهوی مطبوعاتی نخواهد بود.

گاهی اوقات برخی دعواها سر لحاف ملانصرالدین است. در این میان نیز گاه خبرهایی در رسانه ها پراکنده می شود و به محض این که نیاز ایشان رفع شد سر و صداها و تیم های خبرپراکن متفرق شده و دیگر کسی نمی تواند پاسخی از طرفین دریافت بکند.

در اینجا تنها از برخی از مطبوعات به شکل موقت برای پیشبرد اهداف عده ای مشخص استفاده شده و بعد هم که کار از کار گذشت دیگر به برخی رسانه های از همه جا بی خبر نیازی نخواهد بود.

از این موارد در مطبوعات زیاد شده است و تقریباً کمتر باید حرص خورد. د رحوزه آی تی هم از این دست مسایل و اخبار می توان یافت.

برای مثال پرونده GCها که در وحله اول تصور می شد کار تمام است و توسعه معلق. فقط به تیتر اخبار گذشته نگاه کنید تا ببینید کار به کجا رسید. GCها اعتراض کردند و مخابراتی ها خط و نشان کشیدند. از این طرف و آن طرف هم تهدید و حرف و حدیث بود که به واسطه زحمت برخی از رسانه ها میان طرفین رد و بدل می شد.

ناگهان ماجرای حکمیت پیدا شد. اول نه بعد بله و بالاخره طرفین به مجلس رفتند. یکی گفت جریمه برجاست. یکی گفت دستشان را قطع می کنیم. یکی گفت مهلت نمی دهیم. یکی گفت نمی دانیم. یکی گفت موضوع حساس است در حال بررسی هستیم و یکی دیگر گفت طی چند روز آینده خبر می دهیم و بهمن هم به پایان رسید و معلوم نشده کار به کجا کشید؟

همه چیز شد مثل روز اول انگار که اصلاً چنین اتفاقی رخ نداده بود. از تیم های خبر ساز و بعضاً خبر جعل کن هم خبری نیست و لاجرم در برخی رسانه ها هم که از این تیم ها تغذیه می کردند خبری به بیرون درز نمی کند.

آن همه هیاهو به یک باره و بی آنکه مسولان پاسخ دهند که سرانجام چه شد با سکوت مواجه شد و تو گویی اصلاً چنین موضوعی در کار نبوده است. بعد می گویند چرا شایعه می سازید و می گویید ظاهراً یک وجه المصالحه در میان گذاشته شده و ...

خوب موضوعی که طرفینش این چنین همدیگر را به باد انتقادگرفتند و حتی حاضر نبودند برای حل آن دور یک میز بنشینند وقتی به یکباره به سکوت کشیده می شود، آیا انتظار حرف و شایعه را نمی خواهید داشته باشید؟

  • ۸۵/۱۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">