ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ICP ها از نظارت مستثنی شدند

| دوشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۸۴، ۱۰:۴۲ ق.ظ | ۰ نظر

مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: این سازمان با تدوین یک طرح جامع، تمام شرکتها و مراکز خصوصی مخابراتی و ماهواره‌ای به جز شرکتهای "آی.سی.پی"(‪ (ICP‬را کنترل می‌کند.

" سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی " یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که اصلاح ساختار بخشهای مخابراتی و فناوری اطلاعات و مدیریت آزادسازی و خصوصی‌سازی بخش مخابرات، از جمله وظایف آن می باشد.

"حسام‌الدین عرب زاده" با اعلام این مطلب به ایرنا بیان داشت:

سازمان تنظیم مقررات وظیفه نظارت بر مجوز (‪ (LICENCE MONITORRING‬تمام شرکتهای خصوصی که به ارایه خدمات مخابراتی و ماهواره‌ای می‌پردازند و مجوز تاسیس خود را از این سازمان اخذ می‌کنند را به عهده دارد.

وی افزود: برای اجرای این وظایف نیاز به تدوین یک طرح جامع و برنامه‌ریزی مدون داریم که در زمان حاضر کمیته‌ای برای این امر در بخش معاونت نظارت سازمان در نظر گرفته شده است.

" عرب زاده " با اشاره به اینکه سازمان تنظیم مقررات از سال ‪ ۸۲‬آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: نظارت و کنترل بر شرکتهای خصوصی از جمله مباحث تازه‌ای است که برای سازمان تعریف شده است.

وی مجوزهایی که از طرف سازمان تنظیم مقررات به بخش خصوصی داده می‌شود را خدمات اینترنتی(‪ ،(ISP‬ندا(‪ ،(PAP‬خدمات ماهواره‌ای (‪ ،(SAP‬تلفن اینترنتی (‪ ،(VOIP‬ارتباطات تلفن همراه بین‌المللی ماهواره‌ای (‪ ،(GMPCS‬پی‌جو(‪،(PAGER‬ باند شهروندی (‪ (CB‬و تلفن ثابت اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات یادآور شد: ارایه مجوز شرکتهای ‪ ICP‬هنوز در اختیار شرکت فناوری اطلاعات ( ارتباطات داده‌ها سابق ) است و به این سازمان واگذار نشده لذا ما نیز کنترلی بر آنها نداریم.

وی درباره نحوه کنترل و نظارت سازمان تنظیم مقررات گفت: علاوه بر نظارت بر حسن اجرای مفاد قراردادهای بین شرکتهای خصوصی و وزارت ‪ ،ICT‬این سازمان به شکایتهای مطرح شده درباره فعالیت آنها نیز رسیدگی می‌کند.

وی از راه اندازی بخش شکایت در سایت سازمان تنظیم مقررات (‪ (TRA.IR‬خبر داد و گفت: رسیدگی به شکایات کاربران و مصرف‌کنندگان از اپراتورها، اپراتورها از یکدیگر و اپراتورها از دولت وظیفه ما است.

عرب زاده نظارت بر نحوه اعمال فیلترینگ را از وظایف این سازمان ندانست و گفت: این امر وظیفه شرکت فناوری اطلاعات است.

وی درباره نحوه تعامل سازمان تنظیم مقررات با انجمنهای صنفی درباره کنترل بر کیفیت خدمات و رسیدگی به شکایات گفت: با ارجاع هریک از موارد به مراجع صلاحیت دار، سازمان سعی در اعمال نظارت عالیه دارد.

عرب زاده با اشاره به اینکه نظارت بر مراکز خدمات میزبانی وب(‪ (HOST‬و مرکز داده(‪ (IDC‬در حال واگذاری به سازمان تنظیم مقررات است، گفت: کنترل این مراکز نیاز به مطالعه قوانین بین‌المللی و حرکت در این راستا دارد.

  • ۸۴/۰۸/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">