ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

WSIS+10 و معضل لاینحل اسپم

| سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۴۶ ق.ظ | ۰ نظر

یکی از کارگاه‌های موضوعی در روز پیش جلسه اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی (WSIS+10) به موضوع مقابله با اسپم اختصاص داشت و با این پرسش برگزار شد هر کس چه نقشی در مقابله با این معضل می‌تواند ایفا کند؟

به گزارش آی‌تی آنالیز از نکات قابل توجه در این نشست نگرانی جهانی از افزایش جهشی مشکل اسپم‌ها و مهم‌تر از آن تغییر کاربرد اسپم‌ها بود. اگرچه اکثر حضار در حالی به طرح مشکلات خود از بابت ناکارآمدی اقدامات برای مقابله با اسپم‌ها می‌گفتند که هیچ طرح و برنامه مشخصی برای ارایه در اجلاس وجود نداشت. به همین منظور حضار غالبا به دنبال بحث و تبادل نظر برای یافتن ایده‌های جدید و اقدامات کشورهای مختلف برای توقف پدیده اسپم‌ها بودند.

از جمله مهم‌ترین نگرانی‌های بی‌پاسخ جهانی کارشناسان حاضر در اجلاس استفاده‌های روبه گسترش اسپم‌ها برای فیشینگ (سرقت اطلاعات و هویت کاربران) بود. ناتوانی در شناسایی عاملان ارسال اسپم‌ها از دیگر دغدغه‌های بی‌پاسخ جهانی است.

چراکه ارسال‌کنندگان اسپم با تغییر تاکتیک‌ها و روش‌های کاری خود توانسته‌اند با قربانی گرفتن کامپیوتر سایر کاربران از آن برای ارسال انبوه اسپم و سرقت هویت سایر کاربران مراجعه کنند که این روش امکان شناسایی اسپمرها را با چالش‌های جدی و بی‌پاسخی مواجه کرده است.

اما یکی از جالب‌ترین نکات در این نشست این بود که در 4 سال گذشته دنیا هنوز نتوانسته به تعریف واحد و جامعی از خود اسپم برسد. در حال حاضر موضوع تبلیغات و بازاریابی‌ها نیز در برخی نقاط به عنوان اسپم تلقی می‌شود در حالیکه تجار معتقدند در حال استفاده از ابزار اینترنت و ایمیل برای استفاده می‌کنند.

  • ۹۳/۰۳/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">