ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آخرین وضعیت ترابردپذیری اعلام شد

| سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱ ق.ظ | ۲ نظر

آخرین وضعیت ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه کشور تشریح شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اپراتور اول با تأکید بر اینکه در طرح ترابردپذیری با فاصله بسیار نسبت به رقبا پیشتاز است، اعلام کرد: طی حدود یکسال اخیر، همراه‌اول بیش از ۷۵ هزار مشترک جدید از مشترکان اپراتورهای رقیب از طریق طرح ترابردپذیری جذب کرده است.

همراه‌اول با بیان اینکه تا ۲۹ خرداد ماه ۹۶ تعداد ۷۵۴۵۶ مشترک از اپراتورهای دیگر جذب کرده است، عنوان کرد تراز نهایی ترابرد ۲۰۵۱۲+ بوده که به عبارت دیگر، تنها اپراتوری است که با اختلاف بسیار تراز مثبت دارد.

بر اساس این گزارش، همراه‌اول تاکنون ۱۸۶۱۱ مشترک بیش از ایرانسل و ۱۹۰۱ مشترک بیش از رایتل از این دو اپراتور در فرایند ترابرد جذب کرده است.

همچنین همراه‌اول در شاخص‌های فرعی نظیر «میزان درخواست از اپراتورها برای ترابرد»، «میزان موفقیت در اجرای مناسب ترابردپذیری» و «رضایتمندی از کل فرآیند ترابردپذیری» وضعیت مناسبی داشته است.

طبق آمار رسمی، در شاخص «میزان درخواست از اپراتورها برای ترابرد»، تعداد درخواست خروج از ایرانسل به سمت همراه‌اول ۱۰۷۹۸۴ مورد است. در شاخص « میزان موفقیت در اجرای مناسب ترابردپذیری» نیز همراه‌اول ۶۴ درصد موفقیت داشته است که با توجه به داشتن تعداد زیادی از مشترکان دائمی ‌امتیاز بالایی محسوب می‌شود. در شاخص «رضایتمندی از کل فرایند ترابردپذیری» نیز طبق نظرسنجی رسمی‌شرکت پایا(پیمانکار فنی طرح ترابردپذیری) که بصورت پیامکی انجام می‌شود، ۶۲ درصد از کسانی که ترابرد کرده اند از کل فرایند ترابردپذیری همراه‌اول رضایت داشته اند.

در چند روز گذشته برخی آمار و ارقام اعلام شده در رسانه‌ها در خصوص ترابرد با آمارهای رسمی ‌و معتبر، مغایرت فاحش و آشکار داشته و به نظر می‌رسد برخی بدنبال حاشیه سازی و توجیه عدم موفقیت خود در این طرح ملی هستند.

از آنجا که ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه، به مشترکان این اجازه را می‌دهد که با حفظ شماره بصورت آزادانه و بر اساس تمامی ‌شاخص‌های کیفیتی و قیمت محصولات و خدمات، اپراتور برتر را انتخاب کنند؛ آمار ترابرد نشان می‌دهد که مشترکان تلفن همراه در کشور با در نظر گرفتن تمامی ‌شاخص‌های کیفیتی و قیمتی، همراه‌اول را به بقیه اپراتورها ترجیح داده اند.

پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۸ شهریور۹۴ در مراسم افتتاح ۱۰ پروژه مهم همراه‌اول به مناسبت هفته دولت با اشاره به امضاء تفاهم نامه ترابرد شماره‌های تلفن همراه از سوی سه اپراتور گفته بود: «اجرای ترابردپذیری از سوی اپراتورها، یک وزن کشی واقعی محسوب می‌شود».

همراه‌اول در پایان گزارش خود با اشاره به دلایل این موفقیت بزرگ، علی رغم پیش بینی برخی کارشناسان و صرف هزینه گزاف تبلیغاتی برخی رقبا، تأکید کرده است: پوشش گسترده شبکه، راه اندازی سریع اینترنت نسل ۵/۴ و افزایش ۲ درصدی سهم بازار در سال گذشته، مرهون وفاداری و اعتماد کامل مشترکان به عملکرد این اپراتور است که برخود لازم می‌دانیم از همراهی این عزیزان تشکر کنیم.

نظرات  (۲)

سلام

سلام خسته نباشید خدا قوت برای کسانی که این مقاله را جمع آوری کردند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">