ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آسیا میزبان بیشترین کاربر اینترنت در جهان

| چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۸۶، ۰۴:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

در تازه ترین گزارش مربوط به دسترسی و نفوذ اینترنت در سراسر جهان، آسیا و آمریکای شمالی به ترتیب در رتبه نخست جهان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در تازه ترین گزارش منتشر شده از سوی Internet Information Sources and Usage Statistics قاره آسیا با برخورداری از 437 میلیون کاربر اینترنتی در رتبه نخست جهان قرار گرفته است.

پس از آسیا، اروپا با برخورداری از 322 میلیون کاربر بیشترین کاربر اینترنتی را به خود اختصاص داده است. پس از اروپا آمریکای شمالی با اختلافی فاحش و با برخورداری از 233 میلیون کاربر در رتبه سوم جهان از حیث برخورداری از کاربران اینترنتی در جهان قرار دارد.

بر اساس این گزارش، پس از آمریکای شمالی، آمریکای لاتین با 110 و قاره آفریقا تنها با 34 میلیون کاربر در رتبه های چهارم و پنجم جهان قرار دارند.

منطقه خاورمیانه و استرالیا و اقیانوسیه نیز به تریتب حائز 20 و 19 میلیون کاربر اینترنتی در جهان هستند.

به گزارش مهر، آمار ارایه شده از سوی Internet Information Sources and Usage Statistics نشان می دهند که از کل جمعیت 6 میلیارد و 574 میلیون و 666 هزار و 417 نفر جمعیت فعلی جهان، یک میلیارد و 173 میلیون و 109 هزار و 925 نفر به عنوان کاربر اینترنت شناخته شده اند که به این ترتیب شمار کاربران اینترنت در جهان بالغ بر 8/17 درصد اعلام شده است.

بر اساس آمار ارایه شده در این گزارش در حد فاصل سالهای 2000 تا 2006 رشد استفاده از اینترنت بالغ بر 225 درصد بوده است.

گزارش این پایگاه درخصوص نفوذ اینترنت در نقاط مختلف جهان حاکی از آن است که آمریکای شمالی با 69 و استرالیا و اقیانوسیه با 54 درصد رتبه های نخست و دوم جهان در جدول نفوذ اینترنت را به خود اختصاص داده اند.

پس از این دو منطقه، اروپا و آمریکای لاتین به ترتیب 40 و 20 درصد نفوذ اینترنت داشته اند. قاره آسیا با 12 و خاورمیانه با 10 درصد نیز رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

آفریقا نیز تنها با 4 درصد در رتبه آخر قرار دارد که این موضوع با توجه به گستردگی این قاره نقش مهمی در معدل 18 درصدی برای نفوذ اینترنت در جهان دارد.

  • ۸۶/۰۶/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">