ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آغاز اجرای قوانین سختگیرانه سایبری در چین

| سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

دولت چین که از افزایش تهدیدات سایبری و هکری بیمناک است، از روز گذشته اجرای قوانین سایبری سختگیرانه‌ای را آغاز کرده است.

به گزارش فارس به نقل از آسین ایج، بر طبق قوانین مذکور که در نوامبر گذشته به تصویب رسیدند، شرکت های ارائه دهنده خدمات آنلاین حق جمع آوری و فروش اطلاعات شخصی کاربران را ندارند و در صورت تخلف کاربران حق دارند از آنها بخواهند داده های شخصیشان را پاک کنند.

علت اجرای این قانون جلوگیری از سوءاستفاده و فروش داده های خصوصی کاربران و حفظ حریم شخصی آنان اعلام شده است. بسیاری از موسسات فناوری و شرکت های تجاری در چین با اجرای قانون مذکور مخالف بوده و معتقد بودند این کار به کسب وکارهای مبتنی بر فضای دیجیتال آسیب می زند.

تا به حال برای محافظت از داده های شخصی کاربران در برابر سواستفاده احتمالی شرکت های خصوصی قوانین مشخصی وجود نداشت و به این منظور به دیگر قوانین موجود استناد می شد.

برخی منتقدان می گویند قوانین یاد شده موجب دلسردی شرکت های فناوری خارجی و کاهش فعالیت های آنها در چین خواهد شد ، زیرا آنها را ملزم به بررسی های امنیتی مداوم و ذخیره سازی داده های رایانه های سرور آنها در چین می کند.

  • ۹۶/۰۳/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">