ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نادر نینوایی - بررسی آخرین تحولات در حوزه فناوری‌های مالی و پولی دنیا نشان می‌دهد که تلاش‌ها و زنجیره‌های بیشتر و گسترده‌تری میان ارایه‌دهندگان این خدمات در اقصا نقاط دنیا در حال شکل‌گیری است و این رویه علاوه بر کاهش مشتریان بانک‌های سنتی، می‌تواند به کمرنگ‌شدن هر چه بیشتر نقش رگولاتورهای بانکی در دنیا نیز منتهی شود.
در همین راستا اخیرا یک فین‌تک انگلیسی فعالیتی آغاز کرده که به موجب آن مدعی است ظرف روزهای آینده نخستین بانک مجازی دنیا را که به نوعی یک سیستم بانکداری سنتی بر بستر فضای مجازی است ایجاد می‌کند تا نقل و انتقالات ایمن و سریع بانکی در سطح بین‌المللی مقدور شود. این فین‌تک «Supreme» نام دارد و تاکنون توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.
ظهور Supreme Fintech تا بهمن ماه امسال
پیش‌بینی می‌شود اولین بانک مجازی جهان که «Supreme Fintech» نام خواهد داشت تا اوایل فوریه 2020 میلادی مصادف با بهمن ماه سال جاری راه‌اندازی شود.
Supreme Fintech که در دسامبر سال 2018 تاسیس شد در واقع یک بانک مجازی است که قصد دارد امکان دسترسی همه افراد به خدمات بانکی تلفن همراه و دیجیتال را به‌خصوص برای نسل بعدی فراهم و تضمین کند.
چشم‌انداز فین‌تک Supreme تبدیل شدن به بهترین ارایه‌دهنده خدمات دیجیتال و مالی و در نهایت ساخت یک بانک مجازی پیشرو در سراسر جهان است.
در همین راستا مدیران این فین‌تک با بسیاری از موسسات مالی از انگلیس گرفته تا آسیا و سایر نقاط جهان تعامل داشته و شبکه قدرتمندی از همکاری‌های استراتژیک را ایجاد کرده‌اند.
یکی از موسسان این فین‌تک به نام محمد شفیع عبدالله می‌گوید: «مهم نیست که به کدام گوشه جهان سر می‌زنید و یا به کجا مسافرت کرده‌اید؛ شما با استفاده از خدمات این بانک مجازی به راحتی می‌توانید تمامی خدمات بانکی مورد نظرتان را از طریق موبایل در کف دستتان داشته باشید.»
وی می‌افزاید: «ما طرحی را پیش‌بینی کرده‌ایم، که براساس آن دائما در حال انجام تحقیق و توسعه هستیم تا Supreme فین‌تک به بزرگ‌ترین و مهیج‌ترین پلتفرم بانکداری الکترونیکی مجازی در جهان تبدیل شود.»
فناوری بانک مجازی Supreme
فین‌تک Supreme یک پلتفرم منحصر به فرد است که صنعت بانکداری سنتی را با فناوری‌های متفاوتی از جمله اتوماسیون و تبادل داده، وضعیت سیستم امنیتی هنری، اینترنت‌چیزها، محاسبات شناختی، هوش مصنوعی و رایانش ابری تلفیق کرده است و با استفاده از تمام این فناوری‌های نوین سعی در ساخت مفهومی جدید در حوزه بانکداری دارد.
همچنین این فین‌تک با بهره‌مندی از پلتفرم هوشمند، امکان انجام تراکنش‌ها و دریافت پاسخ‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن مقدور می‌‌سازد.
شفیع می‌گوید: شعار ما این است: «شما بانک هستید».
ما در سراسر جهان با مقامات مختلف همکاری می‌کنیم و قصد داریم خدمات بیشتری را به مشتریان خود ارایه دهیم. ما با تعداد زیادی فین‌تک دیگر در سرتاسر جهان همکاری می‌کنیم، همچنین تعامل نزدیکی با سازمان امور مالی و مقامات حاضر در اتحادیه اروپا داریم.
وی ادامه می‌دهد: «ما همچنین یک سیستم جهانی «i-bank» داریم که شامل همکاری‌هایی با کشور چین نیز می‌شود و همین امر بزرگ‌ترین موفقیت و دستاورد ما بوده است؛ زیرا ما توانسته‌ایم از دولت چین مجوز «renminbi» را اخذ کنیم.
بر این اساس انتظار می‌رود این امر به شهروندان چینی اجازه دهد معاملات و خرید ملک را در سراسر جهان بدون دردسر انجام دهند. اما مطمئنا این معاملات از طریق بخش مربوط به انطباق ما نیز دنبال می‌شود که کوشش‌های لازم را انجام می‌دهند و به محض اطمینان از اصالت حساب، افراد می‌توانند تراکنش‌های مورد نظر خود را انجام دهند.»
فین‌تکSupreme  همچنین با StyloPay Ltd انگلیس که یک نوآوری نوظهور در پرداخت بدون تماس ایجاد کرده است، همکاری متقابل و فعالی دارد. این سرویس برای ارایه راهکارهای پرداخت پلتفرمی جدید ارایه می‌دهد که پرداخت‌های داخلی و بین المللی را ساده‌تر کرده و انجام سریع چنین جابه‌جایی‌های مالی را آسان‌تر از قبل می‌کند.
همکاری‌های مشترک Supreme فین‌تک با بانک‌ها
آویشک سینگ، مدیرعامل StyloPay در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد: «ما خوشحالیم که همکاری استراتژیک خود را با Superme Fintech اعلام کنیم. این همکاری به راه‌اندازی بانکداری الکترونیکی برنامه‌های مربوط به کارت‌های بانکی و سیستم کیف‌پول الکترونیکی در سراسر جغرافیا کمک خواهد کرد. پلتفرم پرداخت (B2B) ما برنامه‌های بانکی الکترونیکی، «wQallet» و کارت‌های بانکی بین‌المللی را در سطح جهان ارایه می‌دهد.
همچنین درگاه‌های رابط اپلیکیشن‌های Supreme به منظور ادغام شدن راحت‌تر با شریک تجاری‌مان در اختیار ما قرار دارد. ما با کمک یکدیگر و در تعامل با شریک تجاری‌مان به توسعه محصولات و خدمات خود ادامه می‌دهیم تا امکان بهره‌مندی مشتریان‌مان از خدماتی ایمن‌تر، راحت‌تر، به صرفه‌تر و کم‌هزینه‌تر فراهم شود.
در همین حال، شفیع خاطرنشان می‌کند: فین‌تک Supreme دارای چهار سیستم کارت است که عبارتند از Mastercard، Visa، American Express و Union Pay.
وی افزود: «ما به شکل کاملا هدفدار و فشرده روی این کارت‌ها کار می‌کنیم تا در آینده بتوانیم خدمات بیشتری را از طریق آنها ارایه دهیم. جالب است بدانید که کارت ما دارای سیستم وجه نقد نیز هست.»
شفیع با اشاره به طرح جدیدشان برای جذب بیشتر مشتریان در سراسر جهان گفت: اکنون ما با چند شرکت هواپیمایی دنیا صحبت کرده‌ایم تا روی یک نقشه مسافت پیموده شده کار کنند و به موجب آن مشتریان ما می‌توانند امتیازها را از حساب‌های Supreme Fintech به بلیت هواپیما تبدیل کنند.
به علاوه ما در حال بررسی پیشنهادهایی هستیم که خطوط هوایی می‌توانند به مشتریان‌مان ارایه دهند. ما همچنین با چند بانک خصوصی بین‌المللی صحبت می‌کنیم تا بتوانیم Supreme فین‌تک را در سال آینده به یک بانک معتبرتر تبدیل کنیم.
سیستم‌های بانکی Supreme دقیقا با قوانین بانکداری سنتی عمل می‌کند اما در عین حال یک سیستم بانکداری مجازی نیز دارد و سیستم کیف پول موبایل هم ارایه می‌کند. بر همین اساس ما می‌توانیم با بسیاری از کیف پول‌های الکترونیکی دیگر در سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم. تا زمانی که مقررات جهانی در حوزه پول الکترونیکی تنظیم شود کار ما در این حوزه از طریق مقامات محلی بررسی می‌شود تا به این شکل قانون را نیز رعایت کرده باشیم.
Supreme Fintech همچنین برنامه‌هایی برای همکاری با سیستم‌های حمل و نقل دارد. در حال حاضر، Supreme Fintech یک پلتفرم است، با یک مکانیسم انتقال بین‌بانکی که شامل IBAN، BIC، SWIFT، SEPA، Sort Code و Fedwire با قابلیت نقل و انتقال مالی در سراسر جهان است.
از سوی دیگر Supreme Fintech همچنین راه‌حل‌های دیجیتالی را در فضای B2B و تجارت در فضای مصرف‌کننده (B2C) ارایه می‌دهد.(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۸/۰۸/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">