ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آغاز سرویس‌دهی آزمایشی اپراتورهای وایمکس

| شنبه, ۷ شهریور ۱۳۸۸، ۰۳:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتورهای وایمکس - اینترنت پرسرعت بی‌سیم - تا حدود دو ماه آینده سرویس‌دهی خود را آغاز می‌کنند.

محمود خسروی - رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: اپراتورهای وایمکس در حال حاضر به صورت پایلوت و در حد محدود سرویس‌های خود را ارائه می‌دهند اما به صورت عام واگذاری سرویس‌هایشان تقریبا از حدود دو ماه آینده آغاز می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری و تا قبل از سه ماهه سوم امسال سرویس‌های وایمکس واگذار شود. مسائل و مشکلات این سرویس‌ها در جاهایی که به صورت پایلوت است شناسایی و راهکارهایی برای مرتفع کردن مشکلات ارائه می‌شود.

آغاز فعالیت آزمایشی اپراتورهای وایمکس در حالی است که به عقیده کارشناسان لازم است که رگولاتور در مورد توسعه شبکه وایمکس به گونه‌ای عمل کند که پس از چند سال، بار دیگر در حسرت انجام نشدن تعهدات اپراتورهای وایمکس نمانیم.

مشکل چندین و چند ساله شرکت‌های PAP و شرکت مخابرات ایران که پیش از این در قالب در اختیار ندادن فضای کافی برای نصب تجهیزات این شرکت‌ها ظاهر شده بود، این بار به بهانه تمکین نکردن شرکت مخابرات ایران به مصوبه رگولاتوری در خصوص کاهش هزینه واگذاری یک زوج سیم به مشترکان، خود را نمایان ساخت.

اگرچه این مسأله از ابعاد مختلف قابل بررسی است، اما تاکنون صرفاً به یک نتیجه منجر شده و آن هم توسعه‌ نیافتن خدمات اینترنت پرسرعت در کشور است اما کارشناسان با اشاره به اینکه اپراتورهای وایمکس‌ در حال آماده‌سازی شبکه‌های خود هستند، تاکید دارند که مواردی همچون خالی نبودن فضای فرکانسی که شبیه مسأله کمبود فضای PAPها است، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است کما اینکه این اپراتورها از خالی نبودن فضای فرکانسی، به خصوص در شهرستان‌ها گله‌مند هستند.

  • ۸۸/۰۶/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">