ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آغاز مرحله دوم جمع آوری گوشی های قاچاق

| يكشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۸۶، ۰۲:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز امور بازرسی سازمان حمایت گفت: مرحله دوم جمع آوری گوشیهای قاچاق از بازار هفته آینده آغاز می شود.

محمدحسن نعمت اللهی در گفت وگو با فارس اظهار داشت: جمع آوری گوشیهای قاچاق از سال گذشته آغاز شده بود و مرحله دوم این کار هفته آینده ادامه می یابد.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر برخی از برندهای انواع گوشی تلفن همراه خارجی (موتورولا و سونی اریکسون) که توسط مسافران به شکل همراه مسافر و یا به صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شود به راحتی و حتی بدون تغییر شماره سریال و یا تغییرات نرم‌افزاری و سخت افزاری در شبکه فعال‌‌اند؛ گفت: اصل این موضوع را خصوصا در مورد گوشی موتورولا نمی توانم تایید کنم.

نعمت اللهی تصریح کرد: شماره سریال برخی از مدلهای قدیمی گوشیهای سونی اریکسون قابل تغییر است که برای جلوگیری از این امر ستاد مبارزه با قاچاق کالا با همکاری وزارت ارتباطات تلاشهایی در دست اقدام دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در حال حاضر برخی از برندهای انواع گوشی تلفن همراه خارجی که توسط مسافران به شکل همراه مسافر و یا به صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شود به راحتی و حتی بدون تغییر شماره سریال و یا تغییرات نرم‌افزاری و سخت افزاری در شبکه فعال‌‌اند.

در این بین گوشیهایی با مارک تجاری " موتورولا " با انواع سیم کارتهای موجود کشور سازگاری دارد و در شبکه فعال می‌شود.

گوشی با مارک تجاری " سونی اریکسون" نیز با سیم کار تهای ایرانسل و تالیا هم‌خوانی دارد.

تنها در این بین گوشی با مارک " نوکیا" که به شکل غیر قانونی و یا همراه مسافر وراد کشور می‌شود، با هیچ‌کدام از سیم کارتها سازگاری ندارد. علت اصلی این امر نیز تغییرات سخت‌افزاری برای مطابقت دادن گوشی با شبکه است.

سال گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری وزارت ارتباطات سعی در شناسایی و از شبکه خارج ساختن گوشی‌های غیر قانونی تلفن همراه را داشتند که گویا در حال حاضر از این امر به دلیل تعداد بالای گوشی غیر قانونی و مشکلات این کار منصرف یا کمرنگ شده‌اند.

برخی نظرهای غیر رسمی حاکی از فعال بودن حدود دو تا سه میلیون و یا بیشتر گوشی غیر قانونی تلفن همراه در بازار است.

  • ۸۶/۰۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">