ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آقای وزیر، پاسخ این پرسش‌ها را بدهید

| دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

فرهاد خادمی - چند روز پیش وزیر جوان دولت دوازدهم که دست به نوشتنش در فضای مجازی هم خوب است در یک مطلب اینستاگرامی خبر از تعیین تعرفه‌های جدید اینترنت بر مبنای مصرف داد و نوشت:«تعرفه‌های جدید سرویس‌های غیر حجمی مبتنی بر یک مصرف منصفانه بنا شده و سقف مصرف منصفانه در بین ۱۸شرکت فعال در ارائه سرویس به رقابت گذاشته خواهد شد و شرکت‌ها موظفند جزئیات مصرف منصفانه خود را به اطلاع مشترکان برسانند. در مصرف منصفانه ترافیک داخلی حداقل دو برابر ترافیک بین‌الملل لحاظ می‌شود.»
هر چند که ظاهراً وزیر ارتباطات خبر یک پدیده جدید در قیمت اینترنت را به مردم داده است که از دهم آذر ماه نیز اجرایی می‌شود، اما این خبر ظاهراً مسرت بخش نه تنها شور و شوقی در کاربران اینترنت ایجاد نکرده بلکه بر ابهامات ذهنی آنها نیز افزوده است.
کاربری که هنوز هم دارد مصرف اینرنتش را براساس خرید گیگ تأمین می‌کند نه تنها از این مطلب وزیر متوجه تحول نشده بلکه ده‌ها سوال مبهم و بی پاسخ هم در ذهنش ایجاد شده است که آقای آذری جهرمی باید به آنها پاسخگو باشد.
نگارنده که حسب حرفه خبرنگاری از مصرف کنندگان عمده اینترنت ثابت و سیار هستم نه تنها متوجه «مصرف منصفانه» نشده‌ام بلکه یقین دارم که میلیون‌ها نفر کاربر دیگر هم متوجه منظور وزیر محترم نشده‌اند. لذا برآنم در این فرصت به نیابت از کاربران اینترنت، بخشی از این سوالات را برای رفع ابهام ذهن آنها ازجناب ایشان بپرسم.
جناب آقای وزیر
۱-فروش بر مبنای سرعت یعنی چه؟
۲-مصرف منصفانه دیگر چه صیغه‌ای است، شنیده بودیم که در مصرف هرچیز«اسراف» نباید کرد ولی تا به حال «انصاف» در مصرف را نشنیده بودیم؟
۳-اسراف در مصرف اینترنت دیگر چه پدیده‌ای است که در صورت تخلف از آن کاربر بخت برگشته باید به اینترنت با سرعت ۱۲۸رجعت کند؟
۴-اگر قرار بوده که در مصرف داخلی سرعت نامحدود باشد، قطعاً این جمله شما یک محدویت گنگ و مبهم بر سر راه کاربر قرارخواهد داد؟
۵-وضعیت رقابت شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در فروش سرعت چگونه خواهد بود و چه نظارتی بر آنها خواهد بود؟
۶-تکلیف کاربرانی که چه در سیستم سیار و چه در ثابت اصولاً کم مصرف بوده و هستند در این میانه چیست؟ و قیمت اینترنت برای آنها چگونه محاسبه خواهد شد؟
۷-اصولا مصرف بر اساس سرعت در دنیا بطور میانگین حدود۱۵۰گیگ در ماه تعیین شده است، حال برای کاربران ایرانی این عدد چقدر تعیین خواهد شد؟
۸-به فرض محال شما مصرف بر اساس سرعت را ۱۰۰گیگ در ماه تعیین کنید آیا زیرساخت‌های لازم و تجهیزات مورد نیاز برای این امر در کشور موجود است و شرکت‌های فروشنده امکان تعیین چنین مصرفی را برای کاربرانشان دارند؟
حال چگونه شما کاربران ایرانی را تهدید کرده‌اید که اگر در مصرف سرعت منصف نباشند آنها را به وادی سرعت ۱۲۸پرتاب خواهید کرد. منطق عقلانی وعملی این تصمیم چیست؟
۹-در حالی که هنوز بسیاری از نقاط کشور سیستم آنتن دهی موبایل ناقص است آنوقت تکلیف «بی انصافی»، مخابرات و دیگر شرکت‌ها چه خواهد شد؟
۱۰- باز هم تأکید می‌کنیم که تکلیف مصرف منصفانه را هر چه زودتر مشخص کنید و به ۱۰ آذر ماه حواله ندهید زیرا مصرف کنندگانی که قرار است «منصف» باشند باید بدانند رفتارشان چگونه خواهد بود و شما چه روشی را در قبال آنها به کار خواهید گرفت؟
۱۱-آقای وزیر............
حال با همه این تفاصیل هنوز هم اگر بخواهیم مته به خشخاش مطلب اینستاگرامیتان بگذاریم ده‌ها سوال دیگر وجود دارد که از شما بپرسیم. لذا لازم است که هرچه سریعتر برای روشن شدن ذهن ۴۰ میلیون کاربر اینترنتی و۲۵ میلیون کاربر استفاده کننده از«تلگرام» این شفاف سازی و اطلاع رسانی را هر چه زودترانجام دهید. باقی بقایتان. 
(منبع:سیاست روز)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">