ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آقا اجازه! شورای رقابت جا موند

| دوشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶ ق.ظ | ۱ نظر

هفته قبل خبر آمد شورای رقابت قصد دارد در نخستین جلسه کاری خود در سال جاری که ۲۳ فروردین ماه برگزار می‌شود بازار اینترنت پرسرعت را بررسی می‌کند.

با خوندن این خبر کوتاه اما مغز بنده رگ به رگ شد. اینم بگم که در مواقع بسیار خاص در مورد من یه همچین اتفاقی رخ می‌ده! این شورای رقابت خیلی پدیده جالبی هست. با این که تا حالا فقط دو تا رییس از سال 88 یعنی آغاز به کار خودش داشته، یه جور رابطه عشق و نفرت با حوزه ICT داره.

نمی‌دونم از کجا و چطور می‌شه آمار تصمیمات مرتبط با حوزه ICT شورای رقابت رو درآورد، اما می‌دونم که این شورا یه وقتایی اینقدر عاشق حوزه ICT میشه که همش بهش ورود می‌کنه و بعد ییهو سال‌ها یادش می‌ره اصلا چیزی هم به اسم ICT در کشور وجود داره.

مثلا یه زمانی در جریان دعواهای مخابرات و رگولاتوری، یکدفعه موضوع برای شورای رقابت بسیار مهم شد و رییس قبلی هزار و یک مستند و دلیل قانونی ارایه کرد که کار سیاست‌گذاری کلان در قیمت‌گذاری ICT فقط به عهده اونها هست. البته در نهایت هم مشخص نشد شورای رقابت دقیقا چه کاری در ارتباط با این وظیفه خودش کرد.

حالا که وارد سال 95 شدیم، دوباره این شورا (البته نمی‌دونم چرا و چگونه) یاد حوزه عریض و طویل ICT افتاده و معلوم نیست چیو قراره تو بازار اینترنت پر سرعت بررسی کنه. حالا ما هم منتظر می‌مونیم بررسی کنه، ببینیم چیکار می‌خاد بکنه، چون اصلا معلوم نیست به نتیجه روشنی برسه و اگر هم رسید اصلا کسی اجرا می‌کنه و اگر کسی اجرا نکرد اصلا این شورا کاری ازش بر میاد و حال پیگیری هم داره یا نه؟

اما من یه فکر بهتر دارم. همین هفته قبل شورای عالی فضای مجازی زد 4 تا شورای عالی مرده و زنده که باهاش موازی کاری می‌کردن رو فرستاد هوا. منم یهو یاد دوران دبستان خودم افتادم که هر وقت مشقامو نمی‌نوشتم، با تکنیک مرسوم جا به جایی بین میز بچه‌ها، معلم رو می‌پیچوندم و دست آخر یکی از بچه مثبت‌های کلاس منو لو می‌داد که آقا اجازه! مشقای فریدون رو ندیدین و منو به باد هوا می‌فروخت، حالا منم به شورای عالی فضای مجازی می‌خام بگم آقا اجازه! شورای رقابت در جریان این حذفیات اخیر از قلم افتاد و جا موند.

از من گفتن بود والا این شورای رقابت هم داره موازی کاری می‌کنه، اگه فردا به حرف من نرسیدن، حالا خود دانید.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۵/۰۱/۲۳

شورای رقابت

نظرات  (۱)

هرچه می‌خواهند جلسه بگذارند
مهم نتیجه عملی برای مردم است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">