ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آلمان ساعت هوشمند کودکان را معدوم می‌کند

| شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

بدنه قانونگذار مخابرات آلمان از والدین خواسته تا ساعت های هوشمند کودکان خود را معدوم کرده و مراحل آن را به عنوان سند به طور آنلاین ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ماشابل، دولت آلمان به خانواده ها اعلام کرده تا ساعت های هوشمند فرزندانشان را معدوم کنند!

سازمان فدرال شبکه(قانونگذار شبکه های مخابراتی این کشور) به تازگی اعلام کرده تعدادی از گجت های هوشمند طراحی شده برای کودکان ۵تا ۱۲ ساله اجازه می دهد افراد دیگر از راه دور در میکروفون آن دستکاری کرده و از کاربر و اطرافیان او جاسوسی کنند.  

این قانونگذار معتقد است با استفاده از آنها می توان از هر فردی جاسوسی کرد. این درحالی است که در آلمان ضبط مکالمات بدون اجازه غیر قانونی است و طبق تحقیقات والدین با استفاده از این ساعت ها به تدریس معلمان در مدرسه گوش می داده اند.

ساعت های هوشمندی مانند اپل واچ که تماس صوتی برقرار می کنند، در آلمان قانونی هستند. اما مشکل از آنجا شروع می شود که ساعت های هوشمند بسیاری از کودکان  قابلیتی مشابه دستگاه های کنترل از راه دور نوزاد دارد. این قابلیت به آسانی و از طریق یک اپلیکیشن فعال می شود و به همین دلیل می توان با کمک آن از افراد جاسوسی کرد.

بدنه قانونگذاری آلمان درباره معدوم کردن این ساعت ها چنان جدی است که از شهروندان خواسته تا مراحل معدوم کردن گجت را ثبت کرده و آن را به طور آنلاین به عنوان مدرک ثبت کنند. پس از این کار قانونگذار «گواهینامه معدوم کردن گجت» را برای والدین صادر می کند.

البته این نخستین باری نیست که دولت خواستار معدوم کردن یک دستگاه می شود. در ماه فوریه این سازمان عروسکی را ممنوع اعلام کرد و آن را یک گجت خرابکاری نامید. این عروسک به دریافت کننده رادیویی مجهز بود که امکان جاسوسی از کودکان را مهیا می کرد.

  • ۹۶/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">