ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آلودگی واناکرای به ۱۵۰ کشور جهان رسید

| شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

در حالی که باج افزار واناکرای تا به حال عمدتاً کشورهای اروپایی را هدف قرار داده بود، اخباری دال بر افزایش فعالیت آن در کشورهای آسیایی به گوش می‌رسد.

به گزارش فارس به نقل از بیزینس اینسایدر، این باج افزار که حدود 10 روز از آغاز فعالیتش می گذرد برای برخی دولت ها و شرکت های تجاری آسیایی مشکلاتی ایجاد کرده و آمار تازه از آلودگی صدها هزار رایانه به این باج افزار در بیش از 150 کشور جهان خبر می دهد.

بخش عمده آلودگی ها به واناکرای از طریق ارسال ایمیل های آلوده ایجاد شده است. این ایمیل ها دارای ضمائم آلوده ای هستند که با باز کردن آنها واناکرای فایل های شخصی کاربران را گروگان می گیرد و آنها را رمزگذاری می کند. واناکرای برای باز کردن فایل های یاد شده 300 دلار باج طلب می کند واگر این رقم پرداخت نشود فایل ها را ظرف مدت یک هفته پاک می کند.

منابع خبری از نفوذ واناکرای به دهها کارخانه، بیمارستان و مدرسه و دانشگاه در سراسر جهان خبر می دهند. محققان امنیتی می گویند کاربران باید از باز کردن ایمیل های حاوی فایل های ضمیمه مشکوک خودداری کنند.

واناکرای در چین به سیستم های پرداخت PetroChina که یکی از شرکت های بزرگ انرژی این کشور است، حمله کرده و باعث شده استفاده از برخی پمپ بنزین ها در این کشور ناممکن شود.

برخی نهادهای دولتی چین مانند پلیس، نهادهای مرتبط با ترافیک و ... هم به همین علت دچار مشکل شده اند. شرکت فناوری چینی Qihoo 360 می گوید حداقل 200 هزار رایانه در چین به واناکرای آلوده شده اند و مدارس و دانشگاه ها از جمله اهداف ساده برای آن محسوب می شوند.

کره جنوبی و تایوان هم از آلودگی برخی مدارس و نهادهای دولتی به باج افزار یاد شده خبر داده اند. کل موارد آلودگی به واناکرای در کره جنوبی 9 مورد اعلام شده است. در استرالیا هم آلودگی سه شرکت تجاری به واناکرای تایید شده است.

  • ۹۶/۰۳/۰۶

wannacry

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">