ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو هیات رییسه سندیکای تولیدکنندگان فن‌آوری اطلاعات گفت: به کلیه سازمان‌ها، افراد و شرکت‌های صنعتی و غیرصنعتی درباره کرمی که اخیرا بسیاری از رایانه‌های ایرانی را آلوده کرده، نامه نوشته و به آن‌ها هشدار داده‌ایم.

ویدا سینا در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این باره توضیح داد: متاسفانه درباره کرم اخیری که حدود 60 درصد از رایانه‌های ایرانی را آلوده کرده اطلاع‌رسانی مناسبی نشده و البته هیچ متولی مشخصی نیز در این زمینه در کشور وجود ندارد.

وی با بیان این‌که وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات باید در زمینه‌ اطلاع‌رسانی درباره ویروس‌ها و کرم‌های آلوده‌کننده قوی‌تر عمل کند، عنوان کرد: حتی ستاد پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در کشور می‌تواند در این زمینه فعال‌تر عمل کند، چرا که آلودگی 60 درصد از رایانه‌های کشور به این کرم خطر کمتری نسبت به زلزله یا سیل ندارد.

سینا با ابراز تاسف از این‌که هشت ماه پس از شروع آلودگی رایانه‌های ایرانی به این کرم تازه هم‌اکنون درباره آن در کشور اطلاع‌رسانی می‌شود، عنوان کرد: شرکت‌های صنعتی به ویژه شرکت‌های تحت پوشش وزارت نیرو که با زیمنس در ارتباط‌ند، هدف اصلی این آلودگی بودند.

عضو هیات رییسه سندیکای تولیدکنندگان فن‌آوری اطلاعات خاطرنشان کرد: متاسفانه هم‌اکنون سازمان خاصی در کشور متولی اطلاع‌رسانی درباره آلودگی کرم‌ها و ویروس ها نبوده و کسی نیز مسوولیت این حوزه را نمی‌پذیرد؛ بنابراین برآوردی از خسارات ناشی از این آلودگی نیز وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همیشه نمی‌توان جلوی آلودگی رایانه‌ها به کرم‌ها و ویروس‌ها را گرفت، اما می‌توان به شیوه‌ مناسبی با آن‌ها مقابله کرد.

در همین حال محسن حاتم، معاون وزیر صنایع و معادن چندی پیش با اشاره به ورود کرم جاسوس به سیستم‌های صنعتی کشور، از تشکیل تیم مشترکی از وزارتخانه‌های صنایع و ارتباطات جهت مقابله با این کرم خبر داد و اعلام کرد که واحدهای صنعتی برای حفاظت از اطلاعات تولیدی‌شان باید از اتصال رایانه‌های خود به اینترنت جلوگیری کنند.

  • ۸۹/۰۵/۲۹

نظرات  (۲)

فکر کنم وقتش رسیده باشه یا اقدام ملی برای نوشتن یک ویروسکش ملی صورت بگیره مک کافی که میگن اسرائیلی هست نود 32 که باز سوالاتی را بر انگیخته است دیگه نمی دونیم از چه ویروسکشی استفاده کنیم از نظر تخصصی هر ویروسکشی میتونه خودش به صورت یک جاسوس در سیستم عمل کنه انشاالله با یک اقدام ملی متخصصین رایانه این موضوع را حیاطی تر تلقی کنند تا یک ویروسکش قدرت مند ملی طراحی کنند که ایرانیان با امنیت بالاتری در شبکه های رایانه ای کار کند یا حق
منم با سید جان موافقم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">