ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واگذاری امور به بخش خصوصی سبب بهره‌‏وری ، تسهیل در امر خدمت‌‏رسانی و اشتغال‌‏زایی خواهد شد.

دکتر سید احمد علمایی ، مدیرکل دفتر مشارکت‌‏های بخش غیر دولتی شرکت مخابرات ایران ، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این که پی‌‏گیر واگذاری امور ارتباطی به بخش خصوصی هستیم، در خصوص تسریع روند خصوصی‌‏سازی با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری، اظهار داشت: نبوغ بخش خصوصی در عرصه‌‏های مدیریتی ، فنی و مالی اثبات شده است و استفاده از این منابع غیردولتی در زمینه‌‏های مختلف اقتصادی ، بهبود معیشتی را به دنبال خواهد داشت و بر رفاه کشور تاثیر گذار خواهد بود.

وی ، با اشاره به تصمیم مدیران بخش مخابرات کشور برای واگذاری امور به بخش خصوصی، تصریح کرد: در حال حاضر بخش‌‏های اجرایی وزارت ارتباطات به پی‌‏گیری امور مربوط به بخش خصوصی می‌‏پردازند و تاکنون در این رابطه نیز فعالیت‌‏هایی از قبیل تلفن همراه ، تلفن ثابت ، اینترنت و دیتاسنتر به بخش خصوصی سپرده شده است.

دکتر علمایی ، تسهیل در رشد و توسعه شبکه ارتباطی کشور را در گرو فعالیت منسجم بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: با واگذاری سهام دولت به بخش خصوصی ، مانعی برای توسعه کشور وجود نخواهد داشت و دیوان‌‏سالاری نیز از بین خواهد رفت.

وی ، با بیان این‌‏که در صورتی که منابع به صورت بهینه در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد شاهد انقلابی در عصر اطلاعات و ارتباطات خواهیم بود، یادآور شد: نباید واژه انحصار طلبی را به وزارت ارتباطات نسبت داد ، چراکه این وزارتخانه در زمینه خصوصی‌‏سازی گام‌‏های مثبتی را برداشته است.

مدیرکل دفتر مشارکت‌‏های بخش غیردولتی شرکت مخابرات، با اشاره به عدم آمادگی اجرای خصوصی‌‏سازی در بخش ارتباطات کشور نسبت به سایر بخش‌‏ها ، تصریح کرد: با این که اپراتورهای خصوصی فعالیت‌‏های خود را در جهت خدمات‌‏رسانی و ارتباط با مشترکین آغاز کردند ، اما تاکنون شاهد دستاوردهای موفقی از سوی آنها نبوده‌‏ایم.

دکتر علمایی ، تاکید کرد: توانمندی بخش خصوصی و دولتی در ایجاد خصوصی‌‏سازی تاکنون با اینرسی روبرو بوده است ، اما تلاش وزارت ICT بر این است که این سکون را از بین برده و بخش خصوصی را به سرمایه‌‏گذاری در بخش مخابرات ترغیب کند.

وی ، با بیان این که چالش‌‏هایی در زمینه فعالیت بخش خصوصی در کشور وجود دارد ، افزود: با قوی‌‏تر کردن رگولاتوری می‌‏توان شاهد آورده‌‏های مفیدی در این خصوص باشیم.

دکتر علمایی ، با اشاره به فعالیت اپراتور اعتباری تالیا ، اظهار داشت: واگذاری بخشی از فعالیت‌‏های شرکت مخابرات در مدت 10 سال به مجتمع صنعتی رفسنجان اختصاص پیدا کرد که راه‌‏اندازی شبکه اعتباری در کشور توسط این شرکت نمودی از فعالیت بخش خصوصی در عرصه ارتباطات است.

مدیرکل دفتر مشارکت‌‏های بخش غیردولتی شرکت مخابرات ، با بیان این که در پروژه تالیا ، کارفرما و پیمانکار فعالیت و پی‌‏گیری‌‏های مداومی را انجام داده‌‏اند، افزود: راه‌‏اندازی این شبکه در دیگر استان‌‏های کشور نیز در دست اقدام این شرکت قرار دارد.

  • ۸۵/۰۴/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">