ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمادگی همراه اول برای واگذاری 10 میلیون سیم کارت

| يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۵:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته‌ی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اپراتور اول تلفن همراه برای واگذاری 10 میلیون شماره جدید را تا پایان سال جاری آمادگی دارد.

محمد سلیمانی در گفت‌و‌گو با (ایسنا) با بیان این که بحث تلفن همراه در کشور یکی از نیازهای اساسی محسوب شده و از سال 73 کار خود را آغاز کرد گفت: در اکثر کشورهای منطقه نیز شروع تلفن همراه از سال 73 بود و ما از نظر زمانی خوب شروع کردیم اما از نظر رشد همراه با این کشورها پیشرفت نداشتیم؛ به عنوان مثال تعداد مشترکان تلفن همراه در سال 79 حدود 450 هزار نفر رسید در صورتی که کشور ترکیه که با ما شروع کرد، در سال 79 تعداد 6 میلیون مشترک داشت.

وی ادامه داد: در شهریورماه سال 84 تعداد مشترکان تلفن همراه به حدود 7 میلیون رسید در صورتی که در کشور ترکیه به بیش از 40 میلیون شماره افزایش یافت و کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس نیز ضریب نفوذ حدود 70 درصدی را به خود اختصاص داده بودند اما ضریب نفوذ کشور ما در شهریورماه سال 84 حدود 10 درصد بود.

او با بیان این که در حال حاضر بیش از 35 میلیون شماره تلفن همراه در کشور وجود دارد از افزایش این میزان به حدود 38 میلیون ظرف چند روز آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه از 50 درصد عبور کرده و می‌توان گفت که بازار پر رونقی و پر نیازی در این زمینه داریم.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان این که ضریب نفوذ 80 درصدی را در مرحله‌ی اول در کشورمان مد نظر قرار دادیم تصریح کرد: اگر ضریب نفوذ 80 درصدی را مد نظر داریم باید تعداد مشترکان را از 35 به حدود 60 میلیون شماره برسانیم که این موضوع از نظر من امکانپذیر و قابل دسترس است بنابراین در سال جاری اپراتورهای اول و دوم برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیدند و باید ضریب نفوذ 80 درصدی را مدنظر خود قرار دهند.

وی پیش‌بینی کرد: اپراتور دوم تلفن همراه در سال جاری به سقف تعهدات خود می‌رسد البته قرار بود که تعهدات خود را در مدت 5 سال به انجام برساند اما زودتر از موعد مقرر این کار را انجام داد و اپراتوری پرقدرت با 16 میلیون شماره خواهد شد و این موضوع تشویقی برای سرمایه‌گذاران خارجی خواهد بود که بدانند بازار ایران پررونق و خوب است.

  • ۸۷/۰۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">