ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمازون با وال مارت سرشاخ شد

| سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت آمازون با خرید ۱۴ میلیارد دلاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای هول‌فودز به اقدام سال گذشته وال مارت پاسخ متقابل داد؛ حالا آمازون قصد دارد با وال مارت در دنیای واقعی رقابت کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وقتی سال گذشته شرکت فروشگاه‌های وال‌مارت، وب سایت خرده فروشی Jet.com را به ازای پرداخت ۳ میلیارد دلار تصاحب کرد، لحظه تاریخی مهمی به وجود آمد، بزرگترین خرده‌فروش دنیای فروشگاه‌های واقعی، پس از این‌که چندین سال‌ رهبری فروشگاه‌های الکترونیک را به رقیب سرسخت خود آمازون واگذار کرده بود، حالا می‌خواهد رقابت کند.

چند روز قبل شرکت آمازون دات‌کام هم با خرید ۱۴ میلیارد دلاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی شرکت هول‌فودز مارکت به این اقدام پاسخ داد و حالا بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک اعلام کرد تمایل دارد در دنیای مغازه‌های واقعی به رقابت با وال‌مارت بپردازد.

این دو معامله نشان داد مرزهایی که خرده‌فروشی سنتی را از تجارت الکترونیک جدا می‌کند در حال ناپدید شدن است و حکمفرمایی در خرده‌فروشی دیگر محدود به تجارت الکترونیک یا فروشگاه‌های دنیای واقعی نیست، بلکه شرکتی می‌تواند در این بخش موفق شود که در هر دو بخش از رقیب خود بهتر باشد.

خرید هول‌فودز توسط آمازون باعث برهم خوردن شرایط در بازار ۷۰۰ میلیارد دلاری خرده‌فروشی مواد غذایی می‌شود. این بخش از بازار خرده‌فروشی به‌طور سنتی همیشه روی لبه پرتگاه جنگ شدید قیمت‌ها قرار دارد. تخفیف دهندگان آلمانی «آلدی» و «لیدی» در حال رقابت با وال‌مارت هستند که ۲۲ درصد از بازار خرده‌فروشی مواد غذایی را در اختیار دارد. آنها همگی سعی می‌کنند هر قیمتی که رقیب ارائه می‌کند را کاهش دهند.

بیشتر از همه وال‌مارت در معرض آسیب است. حرکت آمازون قلب تجارت این غول خرده‌فروشی برخاسته از بنتونویل-آرکانزاس را نشانه رفته است؛ خرده‌فروشی مواد غذایی. خرده‌فروشی مواد غذایی ۵۶ درصد از درآمد ۴۸۶ میلیارد دلاری وال‌مارت در سال مالی‌ای که پایان آن ۳۱ ژانویه است را تشکیل می‌دهد. با این معامله ۴۶۰ فروشگاه هول فودز به محل آزمونی برای آمازون تبدیل می‌شود که سعی می‌کند به‌وسیله آنها یاد بگیرد چگونه می‌تواند با ۴۷۰۰ فروشگاه وال‌مارت که قسمت بزرگی از هریک از آنها مواد غذایی ارائه می‌کنند و همه این فروشگاه‌ها هم در محدوده ۱۰ مایلی ۹۰ درصد از جمعیت آمریکا قرار دارند، رقابت کند. 

  • ۹۶/۰۳/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">