ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمازون تسلیم کارگران آلمانی شد

| يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

آمازون در مواجهه با فشارهای اتحادیه کارگری در آلمان و اعتراضات، حداقل دستمزد ساعتی کارگران در این کشور را به ۱۲ یورو افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمازون پس از کارزاری طولانی با یکی از اتحادیه‌های کارگری بزرگ اعلام کرد حداقل دستمزد کارگران در انبارهای این شرکت واقع در آلمان را به ازای هر ساعت ۱۲ یورو (معادل ۱۵ دلار) افزایش داد.

پس از آمریکا، آلمان دومین بازار بزرگ آمازون به حساب می‌آید و اتحادیه کارگری از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون با برگزاری اعتصاباتی نسبت به دستمزد کم و شرایط نامساعد کار در انبارهای آن اعتراض کرده است.

این درحالی است که حداقل دستمزد کارگران آمازون در برخی مناطق ۱۱.۳۰ یورو و در برخی دیگر بیش از ۱۲ یورو بوده است. طبق اطلاعات موجود دستمزد جدید از ماه جولای اجرایی می‌شود.

به گفته سخنگوی آمازون افزایش دستمزد شامل تمام کارمندان می‌شود و این شرکت تصمیم دارد در آینده دستمزدها را بیشتر افزایش دهد.

البته دستمزد فعلی آمازون از حداقل دستمزد قانونی آلمان (۹.۵۰ یورو به ازای هر ساعت) بیشتر است. اما کارگران این خرده فروشی آنلاین به طور مرتب و گسترده نسبت به حداقل دستمزد خود اعتراض کرده‌اند.

مقامات اتحادیه کارگری وردی اعلام کردند با توجه به آنکه آمازون در ماه‌های اخیر درآمد کلانی داشته، چنین افزایش دستمزدی حداقل کاری است که شرکت می‌توانست برای کارگرانش انجام دهد. همچنین به گفته این اتحادیه دستمزد تعیین شده، کمتر از مبلغ درخواستی بسیاری از کارگران است.

طبق آخرین آمار درآمد آمازون در سه ماهه نخست ۲۰۲۱ میلادی افزایش یافت و به ۸.۱ میلیارد دلار رسید. این رقم ۳ برابر بیشتر از درآمد ۲.۵ میلیارد دلاری شرکت در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ است.

این درحالی است که خرده فروشی آنلاین به دلیل شرایط و شیوه پرداخت دستمزد به کارگران با موجی از انتقادات در سراسر جهان روبرو است.

  • ۰۰/۰۳/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">