ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکایی‌ها بیشتر از آن که نگران کشته شدن خود باشند، بیم دارند که هک شوند و داده‌های خصوصی‌شان به سرقت رود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از بیزینس اینسایدر، جرائم مرتبط با اینترنت این روزها بیشتر از کشته شدن به دغدغه آمریکایی ها مبدل شده، زیرا اکثر اطلاعات شخصی و مالی آمریکایی ها در فضای مجازی نگهداری می شود و افشای آنها توسط هکرها می تواند پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد.

یافته های موسسه پژوهشی گالوپ نشان می دهد در 12 ماه گذشته جرائم سایبری بیشتر از جرائم فیزیکی مانند تلاش برای قتل، سرقت، مزاحمت جنسی یا زورگیری برای آمریکایی ها مشکل آفرین بوده است.

در میان نگرانی های عمده آمریکایی ها، هک شدن اطلاعات مالی و شخصی دغدغه اول آمریکایی ها بوده و 67 درصد از افراد مورد تحقیق آن را به عنوان اصلی ترین نگرانی خود ذکر کرده اند. مهم‌ترین جنایت فیزیکی که آمریکایی ها در این بررسی به آن اشاره کرده اند سرقت یا آسیب زدن عمدی به خودرو بوده که تنها توسط 38 درصد از آمریکایی ها به آن اشاره شده است.

در نهایت نگرانی از کشته شدن یا مورد حمله یا مزاحمت جنسی قرار گرفتن تنها دغدغه 6 درصد از مردم آمریکا بوده است.

به نظر می رسد تاثیرات شگرف اینترنت بر شیوه های ارتباطی انسان ها بر جنایات متداول هم تاثیر گذاشته و دیدگاه های آمریکایی ها در این زمینه را هم به طور کامل تغییر داده است.

تحقیق گالوپ نشان می دهد در 12 ماه گذشته از هر چهار آمریکایی یکی هدف حملات هکری موفق قرار گرفته و اطلاعات شخصی وی توسط هکرها سرقت شده است. در مقابل تنها 12 درصد آمریکایی ها با مشکل سرقت فیزیکی پول یا امول مواجه بوده اند.

  • ۹۶/۰۸/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">