ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به دنبال برگزاری جلسه استماع شهادت مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت فیس بوک، طرح جدیدی برای بررسی و تصویب توسط دو نفر از نمایندگان کنگره آمریکا ارائه شده است.

به گزارش فارس به نقل از ورج، در صورت تصویب و نهایی شدن طرح یادشده محدودیتهای جدیدی در زمینه جمع آوری اطلاعات توسط فیس بوک و دیگر شرکت های انلاین اینترنتی وضع خواهد شد تا این شرکت ها نتوانند حجم زیادی از اطلاعات خصوصی کاربران را جمع آوری کرده و حریم شخصی آنها را نقض کنند.

این طرح که در صورت تصویب قانون رضایت یا Consent ACT نام خواهد گرفت، فیس بوک و دیگر شرکت های اینترنتی را موظف خواهد کرد برای استفاده، به اشتراک گذاری یا فروش اطلاعات شخصی کاربران به طور شفاف و واضح از آنها رضایت بگیرند.

همچنین این شرکت ها موظف هستند در صورت هرگونه تلاش برای جمع آوری، به اشتراک گذاری و استفاده از داده های خصوصی کاربران موضوع را به آنها اطلاع دهند. شرکتهای یادشده همچنین موظف به اجرای قوانین امنیتی جدید بوده و باید موارد نقض امنیت و نفوذ به شرکت های خود را اطلاع دهند.

زاکربرگ در واکنش به این موضوع از چنین تصمیمی استقبال کرده، ولی افزوده که باید در این زمینه بحث و تبادل نظر صورت بگیرد.

  • ۹۷/۰۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">