ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا: روسیه اسلحه سایبری ساخت

| چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

مرکز امنیت سایبری دراگوس آمریکا اعلام کرد هکرهایی از روسیه، نوع جدیدی از اسلحه سایبری را طراحی کرده‌اند که در کار شبکه‌های الکترونیکی اختلال ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا از ریانووستی، این اسلحه سایبری را کارشناسان دراگوس، CrashOverride نامیده‌ و اعلام کرده‌اند که روسیه تا کنون یکبار از آن برای اختلال در کار سیستم‌های انرژی اوکراین در دسامبر سال گذشته میلادی  استفاده کرده است.

به ادعای کارشناسان آمریکایی هکرهای روس موفق شده اند تقریبا پنج بخش انرژی در کی یف را با این اسلحه سایبری در کنترل بگیرند. با این حال آمریکایی‌ها تاکنون در خصوص ادعای خود دلیل و مدرکی ارائه نکرده اند.

در همین حال سرجیو کالتاجیرونه، رئیس مرکز تحقیقاتی دارگوس گفت: این تئوری و سناریوی حمله ۱۰ ساله و چیزی است که قواعد جنگ سایبری  را تغییر می دهد.
متخصصین دراگوس بعید نداسته‌اند که روس‌ها از اسلحه‌های سایبری خود برضد  آمریکا استفاده نکنند زیرا به گفته آنان هکرهای روسی به سیستم‌های انرژی آمریکایی نیز علاقه نشان داده‌اند!

 

سامانه برق آمریکا در تیررس هکرهای روس است
رسانه های روسیه از توان هکرهای روس برای در اختیار گرفتن سامانه مدیریت شبکه تامین برق آمریکا با استفاده از یک بدافزار تازه ساخته شده خبر دادند.

به گزارش ایرنا، روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو در این باره نوشته است: هکرهای روسیه روش قطع برق شهرهای آمریکا را یاد گرفته اند.
پایگاه آنلاین این روزنامه امروز (چهارشنبه) افزود: شرکت آمریکایی تامین امنیت اطلاعاتی دراگوس به این نتیجه رسیده، برنامه نویسان در روسیه بدافزاری را تولید کرده اند که قادر به اخلال در سامانه های رایانه ای مدیریت برق شهرهای آمریکا است.
این برنامه مخرب که CrashOverride نام گرفته، براساس اطلاعات اعلام شده قادر به حمله و نفوذ ناگهانی به رایانه های کنترل برق و از کار انداختن شبکه توزیع از چند ساعت تا چند روز است.
روزنامه روسی در پایان نوشته است: این بدافزار پیشتر توسط هکرهای روسی برای حمله به مدیریت رایانه ای برق اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است.
موضوع ادعای حمله سایبری از حدود یک سال پیش با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا اوج گرفت و برخی مقام های وقت این کشور مدعی شدند، اقدام هایی از روسیه برای تاثیرگذاری هکری بر روند رای گیری انجام شده است، ولی مقام های بلندپایه این کشور از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری بارها این اتهام ها را رد کرده اند.

 


حمله سایبری روسیه به 39 ایالت آمریکا در زمان انتخابات
در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر سیستم‌های رای‌گیری در 39 ایالت این کشور، دوبرابر بیشتر از آنچه که اعلام شده بود، هدف حملات سایبری روسیه قرار گرفته بودند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، هکرهای روسی به سیستم‌های انتخاباتی در 39 ایالت در طول برگزاری انتخابات آمریکا با هدف دخالت در آن حمله کرده بودند.
در برخی موارد آنها توانستند به اطلاعات رای‌دهندگان ایالتی و دیگر اطلاعات شامل اسامی و بخشی از کدهای امنیت اجتماعی میلیونها نفر از رای دهندگان دست یابند.
بر اساس گزارش منتشر شده توسط شبکه بلومبرگ، محققان شواهدی یافتند که هکرها تلاش کرده‌اند که اطلاعات رای دهندگان را تغییر و یا حذف کنند. هکرها به نرم افزار طراحی شده‌ای دست یافته‌اند که توسط کارکنان نظرسنجی در روز انتخابات استفاده شده است و دست کم در یک ایالت به اطلاعات مالی یک کمپین انتخاباتی دست یافته‌اند.
اگرچه دولت در انظار عمومی دخالت روسیه در سیستم‌های انتخاباتی از جمله تعداد رای هندگان را انکار می‌کند اما افراد نزدیک به تیم تحقیقات آمریکا درباره این پرونده به بلومبرگ اعلام کرده‌اند که هکرهای روسیه بیشتر به دنبال اطلاعات رای‌دهندگان و سیستم‌های نرم افزاری در برخی از ایالتها بوده‌اند.
به نوشته این گزارش، هم چنین هکرها توانسته‌اند به یک پایگاه اطلاعاتی شامل اسامی و تاریخ تولد، جنسیت، گواهینامه و بخشی از کدهای امنیت اجتماعی 15 میلیون نفر دست یابند.   
منابع مطلع به بلومبرگ اعلام کردند که بازرسان فدرال در نهایت یک رد پای دیجیتالی را ردیابی کردند که نشان می دهد برای نفوذ در سیستم‌های انتخابات در 39 ایالت تلاش شده است.
اریک شولتز سخنگوی باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا اعلام کرد: سال گذشته ما تلاش‌هایی برای نفوذ در وب سایت‌هایی که توسط مسوولان انتخاباتی در سراسر کشور اداره می شد، شناسایی کردیم. دولت به صورت خستگی ناپذیری برای حفاظت از زیربنای انتخاباتی تمام تلاش خود را کرده است. 

  • ۹۶/۰۳/۲۴

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">