ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا همکاری ZTE با ایران را نادیده گرفت

| يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت بازرگانی آمریکا برای چهارمین بار شرکت چینی مخابراتی زد تی ای را از مجازات به دلیل همکاری با ایران معاف کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی استراتفور، وزارت بازرگانی آمریکا برای چهارمین بار شرکت چینی مخابراتی زد تی ای را از مجازات به دلیل همکاری با ایران معاف کرد. بر اساس این گزارش، معافیت این شرکت چینی از تحریم های مربوط به همکاری با ایران تا 27 فوریه 2017 تمدید شده است. بدین ترتیب اجرای حکم صادر شده در ماه مارس در زمینه محدودیت های صادرات تجهیزات آمریکایی به شرکت زد تی ای به دلیل همکاری با ایران باز هم به تاخیر افتاده است.
این شرکت از زمان صدور حکم محدودیت های صادراتی در ماه مارس، از تحریم های  دولت آمریکا علیه ایران پیروی کرده، اما  در صورت عدم تمدید معافیت این شرکت از محدودیت های وضع شده، پس از 28 نوامبر ممکن بود با محدودیت هایی در زمینه تامین تجهیزات مورد نیاز از شرکت های آمریکایی مواجه شود. تصمیم واشنگتن برای به تاخیر انداختن مجازات این شرکت چینی به دلیل همکاری با ایران اقدام غیر منتظره ای نیست.  قطع کامل صدور تجهیزات تولیدی شرکت های آمریکایی به شرکت زد تی ای می تواند این شرکت را وادار به تامین تجهیزات مورد نیاز از شرکت های غیر آمریکایی کند و این به صادرات کالاهای آمریکایی آسیب خواهد زد. چین نیز تمایل ندارد دسترسی خود به شرکت های آمریکایی را از دست بدهد. از این رو، زد تی ای و مقامات آمریکایی در حال مذاکره روی مصالحه ای هستند که به نفع هر دو طرف باشد.

  • ۹۵/۰۸/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">