ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا و انگلیس هم شبکه ملی اطلاعات دارند

| سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات منجر به رعایت بهتر حریم خصوصی افراد می شود، گفت:دلایل اهمیت شبکه ملی اطلاعات از نظر مردم افزایش کیفیت در دریافت سرویس دهی بهتر و قیمت پایین‌ خدمات اینترنت است.

امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه اهمیت شبکه ملی اطلاعات برای مردم در افزایش کیفیت و قیمت پایین  خدمات است،‌گفت:در شبکه ملی اطلاعات می توانیم حریم خصوصی افراد را بهتر رعایت کنیم. به طور مثال اگر در حال حاضر داده‌های اطلاعات مردم فاش شود مهمترین علت آن عدم رعایت موارد امنیتی در استفاده از خدمات اینترنتی است.

وی افزود: در حال حاضر همه کشورها داده‌های دولتی مربوط به شهروندان خود را بر روی اینترنت نمی‌گذارند چرا که این داده‌ها در داخل کشورشان محفوظ بوده و تنها با استفاده از شبکه ملی بومی خودشان اطلاعات بین دستگاه‌های دولتی رد و بدل می‌شود که در این حالت حریم خصوصی مردم حفظ خواهد شد.

ناظمی تصریح کرد: اهمیت وجود شبکه ملی اطلاعات به قدری است که دو کشور انگلیس و آمریکا دارای شبکه ملی داخلی هستند که بدون نیاز به اینترنت داده‌های داخلی خود را بین دستگاه‌های دولتی تبادل اطلاعات می‌کنند. هرچه کشور توسعه‌یافته‌تر باشد این تکنولوژی بیشتر است.

وی ادامه داد: هر چقدر ترافیک داخل کشور در راستای استفاده از شبکه ملی اطلاعات بیشتر باشد کیفیت خدمات و هزینه آن به نفع مردم خواهد بود.

  • ۹۹/۰۳/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">