ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل دفتر اطلاعات و آمار حمل و نقل وزارت راه و ترابری گفت: شبکه نرم افزاری و رایانه‌ای این وزارتخانه در نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و ترانزیت قابل دسترسی است.

به گزارش روز یکشنبه اداره کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری، "کامران رحیم اف"، افزود: این وزارتخانه امکانات و توانایی‌های خود در ‪ ۱۰‬محور مختلف را در نمایشگاه مذکور در معرض نمایش عموم خواهد گذاشت.

وی معرفی شبکه‌نرم‌افزاری سیستم اتوماسیون اداری و وب سایت گردش مکاتبات را نخستین محور فعالیت در نمایشگاه مذکور دانست و افزود: نحوه کاربرد اینترنت، شبکه سخت افزاری و شبکه فراگیر ‪ vpn‬که ارتباط باسایر سازمانها و دستگاههای دولتی را میسر می‌سازد، توسط کارشناسان خبره به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

وی معرفی طرح جامع فناوری اطلاعات، مطالعات هوشمندسازی اتوبان تهران - کرج به سیستمهای حمل و نقل هوشمند ‪ its‬را از برنامه‌های این اداره کل در قالب فناوری اطلاعات دانست و افزود: سیستم یکپارچه آماری، بانک اطلاعات جغرافیایی، شامل مشخصات فیزیکی و استقرار کاربریهای بخش راه و ترابری در قالب ‪ Gis‬از دیگر برنامه‌های قابل عرضه در روزهای بیست و هشتم آذر تا اول دی ماه سال جاری هستند.

"رحیم اف" برگزاری کارگاه آموزشی فناوری اطلاعات در ایام مذکور را از اقدامهای ارزنده بخش راه و ترابری در بخش فناوری اطلاعات دانست و گفت:

استفاده از این کارگاهها و آموزش فشرده کوتاه‌مدت از مزایای حضور در نمایشگاه بین‌المللی حمل ونقل و ترانزیت است که عموم علاقمندان می‌توانند در این کارگاهها شرکت کنند.

وی با بیان اینکه توسط سیستم ماهواره‌ای ‪ GPS‬موقعیت مکانی افراد بر روی سطح زمین در این نمایشگاه نمایش داده خواهد شد، گفت: نقشه‌های مربوط به اطلاعات مکانی را می‌توان توسط پایگاه داده مکانی وزارت راه وترابری در شش زیربخش بنادر، راه‌آهن، جاده، تقسیمات کشوری، توپوگرافی و تصاویر ماهواره‌ای مشاهده کرد.

به گفته وی ارایه گزارش عملکرد دفتر مذکور در قالب پوستر، لوح فشرده، خبرنامه و بروشور و همچنین همکاری در زمینه ثبت نام رایانه‌ای از مراجعان و نظرسنجی را از دیگر برنامه‌های وزارت راه و ترابری در نمایشگاه بین - المللی حمل و نقل و ترانزیت برشمرد.

  • ۸۵/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">