ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیا باز هم از یاهو استفاده خواهیم کرد؟

| يكشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰ ق.ظ | ۰ نظر

جفرسون گراهام* - از آخرین باری که در یاهو جست وجو کرده ام، چندین سال می گذرد. آیا شما همچنان به یاهو سر می زنید؟ آخرین باری که از سرویس های این شرکت استفاده کرده اید، یادتان می آید؟
اگر وب سایتی به شدت به تغییر طراحی نیاز داشته باشد، آن سایت قطعا یاهو است. با مراجعه به یاهو، گویی در ماشین زمان حرکت کرده و به دوران وب سایت هایی نظیر مای اسپیس و AOL برمی گردیم . این نوع سایت ها معمولا پر از شایعات و خبرهای مختلف درباره افراد مشهور است و در لابه لای این مطالب نیز تبلیغات ارزان قیمت دیده می شود. 
اگر اخیرا صفحه خانگی یاهو را بازدید کرده باشید، حتما متوجه تغییراتی در آن شده اید. به عنوان مثال مطالب جذاب و مهمی درباره ستاره های موسیقی در صفحه خانگی یاهو به چشم می خورد. مسلما بسیاری از کاربران اینترنتی این موضوعات را پیگیری می کنند و این یعنی یاهو کمی خود را به روز کرده است. با این حال، این غول اینترنتی در سال های اخیر با شکست های بدی مواجه شده و علاوه بر اشتباهات سازمانی، دو مشکل امنیتی جدی نیز برای سرویس ایمیل این کمپانی به وجود آمد و اطلاعات مربوط به بیش از 1/5 میلیارد حساب کاربری ایمیل این شرکت در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ هک شد. دلایل زیادی وجود دارد که افراد دیگر از یاهو استفاده نکنند. برخی کاملا آن را منسوخ شده می پندارند. با این حال، یاهو همچنان سومین وب سایت پربازدید آمریکا محسوب می شود. بنا به اعلام کام اسکور این سایت در ماه آوریل ۱۹۲ میلیون بازدید کننده داشته؛ صفحه خانگی یاهو همچنان برای جست وجوی وب استفاده می شود و برخی از پورتال های این کمپانی از جمله سرویس ایمیل، سرویس بورس و بخش ورزشی نیز توسط کاربران بازدید می شود.  تحلیلگران می گویند هنوز مشخص نیست که یاهو حتی بتواند مثل گذشته به عنوان یک مرجع خبررسانی و ارتباطی فعالیت داشته باشد. اما اتفاق های عجیب همیشه در حوزه فناوری رخ می دهند. به عنوان مثال کمپانی اپل زمانی تا لبه مرگ و تعطیلی هم پیش رفت و پس از آن با بازگشت استیو جابز و معرفی آیپاد، در شرایطی که شاید کمتر کسی فکرش را می کرد، مسیر حرکت این شرکت کاملا تغییر کرد و حالا به یکی از باارزش ترین برندهای جهان تبدیل شده است. پس فقط زمان است که به این سوال پاسخ خواهد داد.
*ستون نویس USAToday

(منبع:فناوران)

  • ۹۶/۰۴/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">