ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیا صدای مردم را می‌شنوید؟

| چهارشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶ ق.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - داستان پیامک‌های تبلیغاتی در کشور ما دیگر مثنوی هفتاد من شده است به‌طوری‌که هفته گذشته صدای رییس‌جمهور را هم درآورد و او نیز در دیدار با مسوولان وزارت ارتباطات خواستار اقدام در این خصوص شد.

بلافاصله پس از این دیدار، وزیر ارتباطات توییت کرد که به دفاتر خدمات ارتباطی که با شیوه‌های غیرقانونی سیم‌کارت تلفن همراه در اختیار ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم قرار می‌دهند اخطار جدی داده شده است.

بماند که جزییات و مستندات قانونی پیرامون این اخطار در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفت و جالب‌تر آن که روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز به تکرار توییت وزیر بسنده کرد.

اما چند روز بعد از توییت وزیر ارتباطات، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تکرار کلی محتوای توییت وزیر ارتباطات، در خصوص یکی از روش‌های ارسال پیامک‌های تبلیغاتی راهی را پیشنهاد داد که تعجب‌برانگیز و آزاردهنده بود. وی بار دیگر از مردم خواسته است که شماره پیامک‌های تبلیغاتی را که دریافت می‌کنند به سامانه 195 ارسال کنند تا این سازمان در اسرع وقت نسبت به قطع آن شماره اقدام کند!

اما پرسش اینجاست که اگر مسوولان ارتباطات کشور حتی نگاهی به روزنامه‌ها و رسانه‌های رسمی نمی‌اندازند، آیا در شبکه‌های مجازی مانند توییتر و اینستاگرام و تلگرام و ...هم حضور ندارند که صدای مردم را بشنوند یا این که از مشکلات مردم در خصوص آزاردهنده بودن پیامک‌های تبلیغاتی آگاهند و اهمیتی به آن نمی‌دهند؟

بنابراین ناچاریم برای چندمین بار تکرار کنیم که، آقای مسوول! از سیم‌کارت‌های شخصی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بیشتر از یک بار استفاده نمی‌شود و چه مردم این شماره‌ها را اعلام کنند و چه گزارش نکنند هیچ تاثیری بر توقف ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از این طریق ندارد. پس چرا مردم را به زحمت انداخته و به کاری عبث و بیهوده وادار کنیم تا مجبور شوند روزانه حداقل یک و بعضا تا 5 شماره تلفن را یک به یک به سامانه 195 گزارش دهند و منتظر اقدام مسوولان باشند؟

مسوولان محترم آیا صدای اعتراض مردم را می‌شنوید؟ (منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">