ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

 رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت از ابلاغ آیین نامه اجرایی نسخه الکترونیک به اعضای شورای عالی بیمه مانند سازمان‌های بیمه ای و نظام پزشکی خبر داد.

ایرنا سجاد رضوی در مراسم رونمایی سامانه سیمای سرطان اظهار داشت: براساس ابلاغ آیین نامه اجرایی نسخه الکترونیک - طبق بند ز ماده ۱۷ قانون بودجه ۹۹- اعضای شورای عالی بیمه همچون سازمان های بیمه ای، نظام پزشکی و تمام واحدهای زیربط موظف هستند طبق برنامه زمانبندی مشخص، آن را اجرایی کنند.

بیماران سرطانی نخستین گروهی هستند که از مزایای نسخه الکترونیک بهرمند می شوند. 

وی ادامه داد: نسخه الکترونیک بیماران سرطانی در سه مرکز درمانی که ۲ مورد آن در تهران و یک مورد در شهرستان است به صورت آزمایشی از مهرماه آغاز خواهد شد.

رضوی ادامه داد: سازمان های بیمه ای و شورای عالی بیمه برای تسهیل در این کار و تصمیم گرفتند از بیمارستان ها و مراکزی که با استفاده از نسخه و پرونده الکترونیک به درمان بیماران می پردازند، حمایت کنند.

وی ادامه داد: این حمایت ها شامل پرداخت حق الزحمه و مطالبات سریع این مراکز یا پرداخت های تشویقی به آنها می باشد تا آنها بتوانند به بیماران خود به موقع خدمات دهند و آنان را درمان کنند.

رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: پزشکانی که در این مسیر قرار می گیرند، حمایت می شوند  

وی افزود: نسخه الکترونیک پدیده ای است که در دنیا شروع شده و در برخی از کشورها پیشرفت های زیادی داشته است. تصمیم گیری در مورد بیمار و بیماری بدون اطلاعات، جدی و موثر نخواهد بود.

رضوی ادامه داد: سامانه هایی مانند سیمای سرطان اقدام به جمع آوری اطلاعات می کند تا در فضای روشنی، اقداماتی مانند بررسی و تصمیم گیری صحیح برای بیماران انجام گیرد.

وی ادامه داد: تابحال اطلاعات جامعی از بیماران سرطانی نداشتیم که با این سامانه به این هدف مهم دست می یابیم و تمام سازمان ها و ارگان های مرتبط می توانند از آنها استفاده کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">