ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تصویب نهایی آیین نامه تامین‌‏کنندگان, عرضه‌‏کنندگان و توزیع‌‏کنندگان پهنای باند در کشور به ضرر کلیه سرویس‌‏دهنده‌‏های اینترنتی است.

رضا فرزانه ، عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌‏های اینترنتی ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا, در خصوص دستورالعمل جدید سازمان تنظیم مقررات مبنی بر تغییر وظایف شرکت‌‏های ISP و ICP ، اظهارداشت: ابلاغ این دستورالعمل مشکلات فراوانی بین خدمات دهنده‌‏های اینترنت ایجاد می‌‏کند.

وی ، با بیان این که آئین‌‏نامه توزیع, عرضه و تامین پهنای باند در کشور بدون کارشناسی تدوین شده است، افزود: با تعدد مجوزهای سرویس‌‏های اینترنتی شامل ISP و ICP و PAP و SAP شرکت‌‏ها دچار هم پوشانی شده و بین فعالیت آنها تداخل ایجاد می‌‏شود.

مهندس فرزانه ، با اشاره به سرمایه‌‏گذاری کلان جهت ایجاد بسترهای انتقال و توزیع فیبرنوری در سطح کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با دستورالعمل جدید سازمان تنظیم مقررات, ICP ها بدون بکارگیری تکنولوژی جدید و دانش فنی متمایز تنها واسطه‌‏ای بین ISP ها و مخابرات خواهند بود.

عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌‏های اینترنتی ایران، با تاکید بر این که دولت به منظور ایجاد سرویس ارزش افزوده باید به شرکت‌‏ها مجوز فعالیت بدهد، یادآور شد: دستورالعمل یاد شده باعث افزایش هزینه و کاهش بهره‌‏وری در بخش اینترنت خواهد شد.

فرزانه ، با اشاره به هزینه تمام شده پهنای باند به عنوان مزیت رقابتی شرکت‌‏های ICP ، تاکید کرد: قیمت تمام شده پهنای باند ICPها به مراتب کمتر از ISPها خواهد بود و سازمان تنظیم مقررات به جای آن که این مشکل را حل کند با دستورالعمل فوق مشکلات عمده‌‏تری را برای ISP ها به وجود آورده است.

عضو هیات مدیره انجمن ISPها ، خاطرنشان کرد: تصویب نهایی آئین‌‏نامه‌‏ فوق به ضرر کلیه سرویس دهنده‌‏های اینترنتی خواهد بود و بسیاری از آنها را از دور خارج می‌‏کند.

فرزانه ، با بیان این که سازمان تنظیم مقررات باید متناسب با پیشرفت تکنولوژی به شرکت‌‏های اینترنتی مجوز فعالیت بدهد، یادآور شد: در حال حاضر مجوزهای متعددی با به وجود آمدن سرویس‌‏هایی چون دایل آپ, وایرلس, لیزلاین, Adsl , SAP ارائه شده است که با یکدیگر هم پوشانی و تداخل دارند.

وی ، نبود نظرات کارشناسانه بخش خصوصی را یکی از معضلات موجود در تدوین آیین نامه‌‏های سازمان تنظیم مقررات ذکر کرد و گفت: با وجود این سیاست‌‏ها ، بیش از 50 درصد ISP ها از دور خارج شده‌‏اند.

فرزانه ، افزود: سیاست‌‏گذاری غلط وزارت ارتباطات سبب از بین رفتن بیش از نیمی از شرکت‌‏های اینترنتی شده است.

عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌‏های اینترنتی ،‌‏ رویکرد سازمان تنظیم مقررات را تدوین آئین‌‏نامه‌‏هایی با گرایش دولتی وعدم استفاده از تجربه و توان کارشناسی بخش خصوصی فعالت و به صورت انحصاری برشمرد و گفت: با توجه به تجربه ناموفق گذشته در بحث شرکت‌‏های اینترنتی, شاهد بحران و از بین رفتن سرمایه بخش خصوصی در این حوزه هستیم.

وی ، با بیان این که آئین نامه سازمان تنظیم مقررات همراستا با اهداف برنامه چهارم توسعه و سیاست‌‏های اصل 44 قانون اساسی نیست, اظهار داشت: تدوین این آئین نامه با فرآیند خصوصی سازی شرکت‌‏های مخابرات و فناوری اطلاعات در تناقض است.

  • ۸۵/۱۰/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">