ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیین نامه VOIP شامل حال چند شرکت خاص است

| سه شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۸۴، ۰۶:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

یک کارشناس فناوری اطلاعات در اصفهان گفت: شرایط اعلام شده در لایحه جدید مکالمات بین‌المللی به گونه‌یی است که تنها چند شرکت کاملا خاص و مشخص می- توانند مجوز ارایه خدمات تلفن اینترنتی(‪ (VOIP‬را اخذ کنند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش نویس جدیدی از لایحه مکالمات بین‌المللی را اعلام کرده که‌در آن به شرایط اخذ مجوز تلفن اینترنتی اشاره شده است.

"علیرضا مشک فروش " روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط موجود در لایحه مکالمات بین‌المللی،غیر از چند شرکت خاص،سایر شرکتهای فعال در این حوزه منفعل هستند.

وی با اشاره به پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم برای اخذ مجوزهای تلفن اینترنتی گفت:چنین امری امکان ندارد چراکه شرکتهای خصوصی نمی‌توانند در زمینه تشکیل کنسرسیوم با هم توافق کنند.

وی در ادامه این سووال را مطرح کرد که چند شرکت باید کنار هم باشند تا بتوانند یک میلیارد تومان وثیقه تهیه کنند.

وی تاکید کرد: شرایط اعلام شده در این لایحه چیزی غیر از به سخره گرفتن فعالان صنف تلفن اینترنتی و انحصاری کردن مجدد این صنف در دست شرکتهای خاص و قدرتمند که هر روز با استفاده از رانت بر ثروت خود می‌افزایند، نیست.

به‌گفته‌وی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرایط جدیدی که اعلام کرده است، پاسخگوی ضررهای ناشی از این اقدام ناسنجیده خود نیست.

وی تصریح کرد:جای شگفتی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور، اینگونه عمل می‌کند.

مشک فروش گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چند سال گذشته در هیچ یک از خصوصی‌سازی های خود، موفق عمل نکرده و همواره به دلایل مختلفی مجوزها را باطل کرده است.

  • ۸۴/۰۴/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">