ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیین نامه VOIP همچنان در بلاتکلیفی

| چهارشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۸۴، ۰۴:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

در حالیکه سازمان تنظیم مقررات، مشخص شدن آخرین وضعیت ارایه خدمات تلفن اینترنتی را به تصویب آیین‌نامه جدید آن تا پایان سال ‪ ۸۴‬موکول کرده است، شرکتهای فعال در این زمینه همچنان در بلاتکلیفی و سردرگمی بسر می‌برند.
مدیر یک شرکت ارایه‌دهنده خدمات تلفن اینترنتی (‪ (VOIP‬با اشاره به این موضوع اظهار داشت: بسیاری از شرکتهای فعال در این زمینه از تابستان امسال تاکنون در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
"علیرضا مشکفروش" افزود: برغم ادعای سازمان تنظیم مقررات مبنی بر تمدید مجوز تلفن اینترنتی شرکتهای خصوصی، تا نهایی شدن آیین‌نامه جدید هیچ حرکتی در این راستا صورت نگرفته است.
وی بااشاره به‌انتقادات وارد شده به‌آیین‌نامه ارایه خدمات تلفن بین‌المللی در ماههای گذشته تاکید کرد: با این وجود ، سازمان تنظیم مقررات همچنان بر روش و عقاید پیشین خود پافشاری می‌کند.
به گفته وی،کمیسیون تنظیم مقررات تغییر بسیار ناچیزی در آیین نامه تلفن اینترنتی اعمال کرده که با اجرای آن، مقوله مزبور در انحصار شرکتهای خاصی قرار می‌گیرد.
مشکفروش یادآور شد:یکی از تغییرات جزیی در آیین نامه مذکور،تبدیل ضمانت پنج میلیاردریالی آن از حالت نقدی به ضمانت بانکی است در حالیکه اخذ چنین وامی برای شرکتهای کوچک و متوسط غیرممکن است.
رییس کمیته تلفن اینترنتی انجمن ‪ ICT‬استان اصفهان نیز گفت:کمیته اصفهان در چند نوبت خواستار ارایه طرحی جامع برای وضعیت تلفن اینترنتی به سازمان تنظیم مقررات شد اما تاکنون هیچ حرکتی از طرف تهران برای بررسی این طرح صورت نگرفته است.
"فرشاد جعفریان " با اشاره به اینکه تاکنون ‪ ۲۰‬شرکت در فراخوان سازمان تنظیم مقررات برای ارایه خدمات تلفن اینترنتی ثبت نام کرده‌اند، افزود: از گفته‌ها و شنیده‌ها برمی‌آید که تنها پنج شرکت از میان ثبت نام‌کنندگان ، آن هم به قید قرعه انتخاب می‌شوند.
وی با اظهار شگفتی از این موضوع گفت: ارایه مجوز به این شکل و برای امری که باامنیت ملی کشور و ترافیک عظیمی ازتماسهای تلفنی بین‌المللی در ارتباط مستقیم است، بسیار نامتعارف محسوب می‌شود.
جعفریان تاکید کرد: شرکتهای کوچک و متوسط تلفن اینترنتی در سه سال گذشته با سختی‌ها و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده‌اند تا بتوانند در راستای ارایه خدمات مناسب به مردم، فرهنگ‌سازی و بسترسازی کنند، اما آنها امروز باید شاهد انحصارگرایی چند شرکت بزرگ فاقد تجربه در این زمینه باشند.
رییس کمیته تلفن اینترنتی اصفهان اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات ادعا کرده است که برروی آیین نامه تلفن بین‌المللی تغییرات کارشناسی صورت گرفته اما تاکنون هیچ دلیل و سندی مبنی بر بررسی کارشناسانه این آیین‌نامه ارایه نشده است.
وی تصریح کرد: توجه نکردن به خواسته‌های بخش خصوصی فعال و با تجربه و ارایه آیین نامه‌ها و دستورالعملهای غیر کارشناسی و انحصارگرایانه فقط باعث ورشکستگی بیشتر شرکتهای کوچک و متوسط خصوصی می‌شود.
مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات نیز دراین زمینه از بخشنامه جدید سازمان تنظیم مقررات خبر داد.
"حسام‌الدین عرب زاده"بیان داشت: سازمان تنظیم مقررات بخشنامه جدیدی به شرکت فناوری اطلاعات صادر کرده است که براساس آن شرکتهای ارایه خدمات تلفن اینترنتی دارای مجوز می‌توانند تا مرداد سال آینده به فعالیت خود ادامه دهند.
وی افزود:بر اساس این بخشنامه در زمان‌حاضر هیچ مجوز جدیدی برای متقاضیان تلفن اینترنتی ارایه نمی‌شود.
وی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از تمدید نکردن مجوز شرکتهای تلفن اینترنتی در ماههای اخیر تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای برای جلوگیری از فعالیت شرکتهایی که پیش از این دارای مجوز تلفن اینترنتی بودند، وجود ندارد.
به گفته وی، اکنون حدود ‪ ۸۰‬شرکت دارای مجوز ارایه خدمات تلفن اینترنتی در سراسر کشور وجود دارد.

  • ۸۴/۱۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">